Autor Wątek: Nowa gra: Janosik  (Przeczytany 10286 razy)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Nowa gra: Janosik
« dnia: 2013.09.29, 17:19:32 »
Z przyjemnością chciałbym zapowiedzieć moją nową grę na Spectrum pod tytułem Janosik.

Plik do ściągnięcia:
http://www.sendspace.com/file/kknedr


Gra została zainspirowana istniejącą polską produkcją o tej samej nazwie na małe Atari i Amigę.

Trochę obrazków:


i porównanie wersji:


Celem jest uratowanie dziewczyny Janosika - Maryny.

Do ukończenia są 3 poziomy. Idziemy z lewa na prawo, część wrogów (miśki i żołnierzy) możemy neutralizować ciupagą, reszty musimy unikać.

Możemy korzystać z ruchomych platform ale nie można na nich po prostu stać. Jak np. platforma porusza się w prawo to musimy też iść w prawo, bo inaczej "wyjedzie" nam spod nóg i spadniemy.

Sterowanie:

O - lewo
P - prawo
Q - skok
Spacja - atak

Z - pauza (spacja by odblokować)
X - restart

Można korzystać też z joysticków Kempstona albo Sinclaira.

Gra brała udział w konkursie na party Wapniak 2013 i mogę z dumą ogłosić że zajęła pierwsze miejsce. Inna sprawa że konkurencja ze sceny Atari trochę olała sprawę i wystawiła produkcje pisane na kolanie w dwa wieczory ;)

Mam nadzieję że komuś się spodoba. Jak to mówią - "have fun" :)


Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.09.29, 17:58:50 »
Gratulacje wygranej Wapniaka 2013! Zaczynam grać, a w międzyczasie napiszę newsa.
Cieszy mnie też że zrobiłeś 2 wersje językowe

Przy okazji, załączam grę, jakby sendspace się skończyło za jakiś czas.

sikor

  • ***
  • Wiadomości: 139
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.09.29, 18:29:33 »
Potwierdzam, gra super, choć pokazana z problemami. http://atari.sikorsoft.com/party/ - w razie czego poleży tam trochę (wraz z atarowskimi rzeczami). Dziękuję, bo potwierdzam, że w tym roku jako jedyna trzymała poziom. Zapraszam za rok i mam nadzieję, że nagroda się podobała (a była na spectrum), choć nagrody w tym roku były mocno skromne... :(

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #3 dnia: 2013.09.29, 18:43:04 »
Jest już news, gra trafiła do archiwum ;)

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #4 dnia: 2013.09.29, 18:52:03 »
Rafał jak z dzwiękiem, jest coś na AY-greka ?
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #5 dnia: 2013.09.29, 19:07:40 »
Jest muzyka na AY, działa na 128kB i też na 48 kB z przystawką.

Początkowo miała być jakaś wariacja na temat motywu z filmu Janosik, ale nie dogadałem się z Yerzmieyem :)

To znaczy był problem z wyrobieniem się ze wszystkim w czasie a ponieważ gra jest 25 fps to w pewnym momencie w desperacji przyszło mi do głowy by grać muzykę co drugie przerwanie. Jak to Yerz usłyszał to stwierdził że do takiego badziewia ręki nie przyłoży ;)

Ostatecznie udało mi się zoptymalizować kod i grać muzykę w każdym przerwaniu ale już Yerzowi nie zawracałem głowy i użyłem jakiegoś rosyjskiego modułu znalezionego w sieci.

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #6 dnia: 2013.09.29, 19:17:07 »
No i gitara :D
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #7 dnia: 2013.09.29, 19:39:27 »
Wybacz zę zaoftopuję, choć to ostatnio u nas modne, ale... muzyka mogła lecieć w przerwaniach, 50fps bez względu na powolność procedur gry.
Staram się grać bez nieśmiertelności, choć łatwo nie jest ;)
A .. i jak się wróci na poprzednią planszę, to można łatwo zginąć, bo wrogowie ożywają, zatem trzeba uważać.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #8 dnia: 2013.09.29, 20:29:26 »
Cytuj
Wybacz zę zaoftopuję, choć to ostatnio u nas modne, ale... muzyka mogła lecieć w przerwaniach, 50fps bez względu na powolność procedur gry.

A w przerwaniach to nie zużywa taktów procesora? ;) Wszystko prócz muzyki by się zrobiło wolniejsze o 50 albo i 100% i grywalność by poleciała na łeb w dół.

W wolnej chwili trochę więcej napiszę jak to jest zrobione i jakie były z tym problemy.

Ja się uparłem na 25 fps i dla tego byłem gotów nawet w ogóle zrezygnować z muzyki. Ostatecznie jakoś ją upchnąłem, choć też nie bez problemów.

Zdarzył mi się bowiem ze 2 razy podczas testów jakiś taki rzadki bug, że po kilku minutach muzyka zupełnie się wywalała i zaczynała strasznie falszować chociaż gra działała dalej.

Gdyby komuś to się też zdarzyło to...  nie wiem co z tym zrobić :)




Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #9 dnia: 2013.09.29, 20:56:07 »
No tak, muzyka zjada ponad 3000 taktów co ramkę, w zależności od playera.
Chętnie poczytam o problemach, jakie pokonałeś, lub nie, podczas pisania gry. Zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć.


RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #10 dnia: 2013.09.29, 23:03:18 »
Cytuj
No tak, muzyka zjada ponad 3000 taktów co ramkę, w zależności od playera.
Chętnie poczytam o problemach, jakie pokonałeś, lub nie, podczas pisania gry. Zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć.

Nawet więcej.
I to zjada strasznie nierówno. W zależności od tego czy akurat grają np. dwa czy trzy kanały, czy jest jakiś akord, uderzenie perkusji czy coś różnice mogą być nawet o 50% czasu.

Jak się rysuje bezpośrednio na ekran, to dość ważna jest synchronizacja by odświeżanie ekranu nie złapało nas akurat wtedy gdy wyczyściliśmy sprite w stare pozycji a jeszcze nie narysowaliśmy w nowej. Pewne rzeczy trzeba robić w określonym momencie ramki.

Ja zrobiłem można powiedzieć ten błąd że najpierw napisałem cały silnik a dopiero potem próbowałem jeszcze upchnąć muzykę, no i wszystko zaczęło się rozjeżdżać, sprajty zaczęły migać, gra spowalniać itp.

Przyszło mi do głowy że może napiszę o tym nawet artykuł na speccy.pl póki wszystkie te problemy pamiętam. Może komuś się przyda a może i mi na przyszłość ktoś coś podpowie.


RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #11 dnia: 2013.09.29, 23:09:51 »
A czeski spectrumowiec Pavero zdążył już machnąć mapę do gry :)

http://maps.speccy.cz/map.php?id=Janosik

Szuwarek

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Rabka-Zdrój
    • http://xxl.atari.pl/
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #12 dnia: 2013.09.30, 15:00:41 »
Swietne wykonanie!
gra dosc trudna ale ok.

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #13 dnia: 2013.09.30, 19:45:58 »
Trudny ten Dżanosik. Ale fajny. :)
Wersja na Spectrum podoba mi się najbardziej!

Szkoda, że nie ma muzyki na podstawie serialu. To dopiero byłby klimacik...

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Nowa gra: Janosik
« Odpowiedź #14 dnia: 2013.10.01, 10:04:41 »
Tu możemy obejrzeć całą grę, w 13 minut ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Z2Q6b8-wBNk