Ja tak tylko czysto teoretycznie
lekko odbiegając od konkretnego tematu ale chyba nie dokońca
Jak zacząłem swoją zabawe z zx spectrum po 20 letniej przerwie narodził mi się też pomysł. Na programowaniu się nie znam, natomiast amimacją i grafiką zajmuję się na codzień, do tego twórczy umysł
. Ale wracając do rzeczy, jak doprowadzałem swoje "wehikuł" do stanu przyzwoitości to patrząc na płytkę od klawiaturki polbritowskiej
narodził się w mojej głowie taki pomysł na platformówkę w której, bohater musi odkryć wszystkie litery z klawiatury, oczywiście na jego drodze pełno przeszkadzaczy (i inne…)
I tak zacząłem robić nawet mapke tej gry
w graFX2 na podstawie owej plytki … Nie wiem co ztego i czy wogóle coś będzie ale moje pytanie przy okazji tej dyskusji.
Jak wygląda przy tworzeniu gier na zx spectrum współpraca grafik - programista??
Nie mam o tym pojęcia więc to może śmieszne pytanie ale czy jeśli grafik zrobi np. mape gry wg. odpowiedniej specyfikacji (rozdzialki, kolory, format pliku) oraz np zanimuje postacji to czy w przypadku zx spectrum programista może to zaimplementować w kod?? Mowa o grafice przygotowanej poza zx spectrum, np wlaśnie wspomniany grafx2
Jak np Rafał robiłeś swoje upiękrzenie renegade?? Czy to bylo robione edytorami graficznymi??
Jak powstawała taka grafika do janosika? Czy to było właśnie wcześniej narysowane w jakimś edytorze??
Temat mnie ciekawi bo może kiedyś jeśli będzie czas i zajawka mógłbym wspomóc jakiś projekt lub wskrzesic jakiś wspólny…
edit, w miedzy czasie pisania mojego postu pojawiły sie odpowiedzi Rafala w pewnym stopniu odpowiadające mi na pytanie ale temat bym zagłębił ( wspólpraca grafik/programista)