Autor Wątek: Castlevania. Spectral Interlude - final - również po polsku!  (Przeczytany 14874 razy)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4544
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii




Polskojęzyczna strona poświęcona grze: http://pl.spectralinterlude.com

'lista płac', skopiowana ze strony www:

Cytuj
Kod
:         Aleksandr Udotow (Sanchez)
Muzyka:   Władimir Tugaj (darkman007)
Grafika:    Alieksiej Gołubcow (diver4d)
Scenariusz:    Lew Grinberg
Produkcja:    Michaił Sudakow
Przekład polski i angielski:    Rafał Miazga (Ralf)
Przekład hiszpański:            Ariel Ruiz
Beta-testy:          
Shadow Maker, Władimir Burenko (Hacker VBI), Goodboy



Podziękowania dla Władimira Burenko za
pomoc w utworzeniu wersji tap


Dzięki Rafał za tłumaczenie!

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Castlevania final - również po polsku!
« Odpowiedź #1 dnia: 2015.02.14, 09:20:45 »
A ja życzę wszystkim przyjemnego grania :) Gra na początku nie jest łatwa ale wciąga i wraz z graniem przychodzi i praktyka. Pamiętajcie oczywiście często zapisywać stan gry, to żaden wstyd w dzisiejszych czasach :)

ikci

  • *****
  • Wiadomości: 1216
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Castlevania final - również po polsku!
« Odpowiedź #2 dnia: 2015.02.14, 10:20:47 »
Bravo! Gdyby dzisiaj nie było "walentynek" i nie byłoby obietnic wobec żonki to bym pewnie już miał zorganizowany wieczór przy TV, Spektrusiu i Castlevani :-)

Gra jest dostępna wyłącznie w pliku TAP.  Krótki loader w BASIC'u załadowujący własciwy loader w kodzie maszynowym 6776 B i następnie 20 bloków beznagłówkowych.
Do pamięci 128K wchodzą prawie wszystkie bloki oprócz ostatniego 11547 B.
Wiecie Panowie co się doczytuje (i kiedy?) w tym ostatnim bloku?

Zdezasemblowałem loader 6776 B aby znaleźć w nim procedury ładowania kolejnych bloków. Niestety za cienki jestem :-(
Chciałbym doprowadzić do tego aby to się wczytywało w BASIC'u by można to było przerobić na wersje dyskowe.

Pewnie za chwilę pojawi się wersja TRD ale znając naszych wschodnich przyjaciół to ją tak zakręcą że nic się z tym nie da zrobić  :(

Ktoś mi pomoże?
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum +, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2, ZX Spectrum +2B, ZX Spectrum +3, TIMEX TC2048, UNIPOLBRIT Komputer 2068, Didaktik Gama 80kB, 
Amstrad/Schneider CPC6128, Schneider CPC464, Commodore C64, Atari 800XL, 65XE 130XE, A500+, A600, A1200, ATARI 1040 STF

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Castlevania final - również po polsku!
« Odpowiedź #3 dnia: 2015.02.14, 13:17:48 »
Cytuj
Wiecie Panowie co się doczytuje (i kiedy?) w tym ostatnim bloku?

Tam jest końcowa animacja, która się już nie zmieściła.

Ale Ikci, może byś tak zaczął od pogrania w grę, jak normalny człowiek, a nie od razu chcesz grzebać w kodzie? ;) Czy jak kupisz pralkę czy lodówkę to też zaraz ją rozkręcasz? ;)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4544
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Castlevania final - również po polsku!
« Odpowiedź #4 dnia: 2015.02.14, 14:51:54 »
Zamiast pracować nad Spectrum Today, artykułami, wiki czy archiwum plików, to siedzę i gram w Castlevanię ;)

Snapshoty się przydają, to prawda. W końcu czasami trzeba odejść od komputera.

Wydawało mi się też że w tekście znalazłem literówkę,  jak ją znów zobaczę - dam znać. A może warto na przyszłość włączyć kogoś jeszcze podczas pracy nad tłumaczeniami?


popocop

  • *****
  • Wiadomości: 834
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Castlevania final - również po polsku!
« Odpowiedź #5 dnia: 2015.02.14, 16:45:59 »
"Proszę, przestań taśmę" :D
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Castlevania final - również po polsku!
« Odpowiedź #6 dnia: 2015.02.14, 17:33:53 »
Cytuj
"Proszę, przestań taśmę"

Wygląda na to że ostatnie poprawki Sanchez robił już z translatorem :) W creditsach też jest trochę głupot. Ale i tak należy się duże uznanie że człowiek nie znający polskiego ogarnął temat ą ę itp.

Cytuj
A może warto na przyszłość włączyć kogoś jeszcze podczas pracy nad tłumaczeniami?

Nie sądzę by ktoś chciał i na dodatek wytrwał w tym postanowieniu. Zobacz np.ten wątek: http://speccy.pl/forum/index.php/topic,1829.0.html Po prostu tłum chętnych do roboty  ;D


Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4544
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Castlevania final - również po polsku!
« Odpowiedź #7 dnia: 2015.02.14, 17:45:15 »
Gra wciąga jak bagno. Błędy trzeba poprawić. Da się jeszcze? Jeżeli tak to podeślij tekst, przeczytam, poprawię i odeślę.


RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Castlevania final - również po polsku!
« Odpowiedź #8 dnia: 2015.02.14, 18:22:47 »
Zapytam Sancheza.

jack_świdnik

  • *****
  • Wiadomości: 1643
  • Miejsce pobytu:
    Świdnik / Lublin
Odp: Castlevania final - również po polsku!
« Odpowiedź #9 dnia: 2015.02.14, 18:44:58 »
gra super, grafika rewelacja i w dodatku po polsku
oby takich więcej
moje marzenie: Timex 2048 128K

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Castlevania final - również po polsku!
« Odpowiedź #10 dnia: 2015.02.15, 11:44:43 »
Zdezasemblowałem loader 6776 B aby znaleźć w nim procedury ładowania kolejnych bloków. Niestety za cienki jestem :-(
Chciałbym doprowadzić do tego aby to się wczytywało w BASIC'u by można to było przerobić na wersje dyskowe.

Pewnie za chwilę pojawi się wersja TRD ale znając naszych wschodnich przyjaciół to ją tak zakręcą że nic się z tym nie da zrobić  :(

Ktoś mi pomoże?

To ja zacznę od łatwiejszej części ;)

Włączany jest shadow screen, stos od 49152, i bloki ładują się do (page, adres):

7, 24576   + dekompresja głównego bloku
7, 47616
0, 49152
0, 57344
0, 64512
1, 49152
1, 62960
3, 49152
3, 54272
3, 60928
3, 61440
3, 63744
4, 49152
4, 52480
4, 61440
6, 49152
6, 62720
7, 60194
7, 56064

Uruchomienie JP 16592 <- część programu ładującego jest w podstawowym screenie.
Można napisać program ładujący w pętli, na +3 jest, o ile dobrze pamiętam, jakieś ograniczenie że +3DOS nie działa, jak użyje się całą pamięć...?

Żeby pokazać obrazek po loaderze, trzeba zrobić POKE 24625,201: RANDOMIZE USR 24580
To przeniesie również loader do podstawowego screena.

Jak zwykle, używając banków w BASICu (gdy przerwania są włączone), należy pamiętać o zapisywaniu numeru banku do 23388. Po wyświetleniu obrazka - POKE 23388, 31 (7+8+16)
« Ostatnia zmiana: 2015.02.15, 11:55:55 wysłana przez Phonex »

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4544
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Castlevania. Spectral Interlude - final - również po polsku!
« Odpowiedź #11 dnia: 2015.02.16, 09:10:21 »
Dodałem listę osób, które przyczynił się do powstania tej gry.

Chciałbym zauważyć, że można odwdzięczyć się autorom, poprzez przesłanie dowolnej kwoty przez paypal. A czy warto, na to pytanie każdy powinien sobie odpowiedzieć we własnym zakresie.


Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 581
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Castlevania. Spectral Interlude - final - również po polsku!
« Odpowiedź #12 dnia: 2015.02.16, 09:14:38 »
Naprawdę porządna megaprodukcja, podobnie z resztą jak poprzednia gra tego autora: Survivisection. Szacun !
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 834
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Castlevania. Spectral Interlude - final - również po polsku!
« Odpowiedź #13 dnia: 2015.02.16, 16:14:45 »
Pograłem parę minut i zdziwiła mnie jedna rzecz: jak na ekranie jest 3 wrogów to animacja zwalnia. Tym bardziej dziwne, że w grze nie ma scrollingu tła tylko przechodzenie z ekranu na ekran.
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Castlevania. Spectral Interlude - final - również po polsku!
« Odpowiedź #14 dnia: 2015.02.16, 16:40:09 »
Na YT popatrzyłem jak to płynnie chodzi i jak scroll zrobiono. Całkiem fajnie. :)
Zastanawiam się która to cześć Castlevanii, bo wydaje mi się że to nie jest 1ka.
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)