speccy.pl
Facebook Like


Forum ZX Spectrum
[RÓŻNOŚCI] Odp: Pamięć taśmowa? wysłana przez pgru Dzisiaj o 14:55:18
[WSPÓŁCZESNE KLONY] Odp: ZX Mini 48 i ZX Max 48 wysłana przez jackfinch Dzisiaj o 14:46:22
[PARTIES/ZLOTY] Odp: RetroKomp / LOAD ERROR 2017 wysłana przez ZX Freeq Dzisiaj o 14:40:40
[PARTIES/ZLOTY] Odp: RetroKomp / LOAD ERROR 2017 wysłana przez Tygrys Dzisiaj o 14:39:04
[WSPÓŁCZESNE KLONY] Odp: ZX Uno wysłana przez mariansss Dzisiaj o 14:16:56
[WSPÓŁCZESNE KLONY] Odp: ZX Uno wysłana przez KrisZX Dzisiaj o 14:14:17
[AMSTRAD] Odp: Amstradowe czasopisma. wysłana przez Barts Dzisiaj o 13:43:45
[RÓŻNOŚCI] Pamięć taśmowa? wysłana przez pgru Dzisiaj o 13:39:04
Archiwum plików ZX Spectrum
[Program użytkowy] Dodano "Kompetny Kurs Kodu Maszynowego TUTOR PL" z roku 1986 dla komputera ZX Spectrum Autorzy: tdu, Bajrasz Łukasz. Dodany przez TDu, 2017-09-11 14:50:57
[Demoscena] Dodano "Extra Life" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: V0yager. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 23:13:36
[Demoscena] Dodano "Just Don't" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: kya. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 23:10:44
[Demoscena] Dodano "Through The Dark" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: tooloudtoowide. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 23:08:13
[Demoscena] Dodano "Mortal" z roku 2017 dla komputera Autor: tooloudtoowide. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 23:04:17
[Demoscena] Dodano "UGH" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: ZX Freeq. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 22:59:13
[Demoscena] Dodano "Szklana" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Mandi. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 22:54:23
[Demoscena] Dodano "Catman's Revenge" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Cat-Man. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 22:45:59
Więcej...
AYLand

[AYLAND]
Projekt AYGOR

[AYGOR]
Zaprzyjaźnione serwisy

RETRO KOMP 2014
PIXEL HEAVEN 2016
Castlevania: Spectral Interlude po polsku!
Gra

Jest rok 2012. Rosyjski programista Aleksandr Udotow, posługujący się nickiem Sanchez, zaskakuje świat miłośników Spectrum swoją pierwszą grą pod tytułem Survivisection. Gra odznacza się dużą jakością wykonania i rozmachem nieczęsto spotykanym w dzisiejszych produkcjach. Duże kolorowe poziomy, szczegółowe sprajty zainspirowane 16-bitowym hitem Chaos Engine i ciekawa fabuła sprawiają że nick „Sanchez” zaczyna się od tej pory kojarzyć z grami z najwyższej półki. Gdyby ktoś nie znał tamtego tytułu – podaję link: http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0027982 Można grać również w polskiej wersji językowej, w czym jak nieskromnie się przyznam osobiście maczałem palce :)

Mijają niecałe trzy lata i Sanchez postanawia przypomnieć o sobie. Na tapetę bierze tym razem konsolowy hit Castlevania. Dziś Castlevania to cała seria gier ale wszystko zaczęło się od gry wydanej w 1986 roku na konsolę NES (u nas znaną w formie klona o nazwie Pegasus). Gra odniosła duży sukces czego skutkiem był szereg portów i sequeli na przeróżne platformy. Amiga, C64, PC, Game Boy … tylko nie Zx Spectrum. Aż do dziś...



Fabuła każdej części Castlevanii jest zasadniczo dość prosta. Gdzieś w mrocznej Transylwanii w ponurym zamku żyje sobie jeszcze bardziej ponury hrabia Drakula. Do jego ulubionych rozrywek należą mordowanie niewinnych, tworzenie potworów i przemiany w wielkiego nietoperza. Nikt nie śmie mu się przeciwstawić. Nikt poza członkami klanu Belmontów którzy celem swojego życia uczynili walkę z Drakulą. Zabicie Drakuli jest niestety rozwiązaniem tymczasowym bo po 100 latach hrabia się i tak odradza tak więc coraz to nowe pokolenia Belmontów stają do walki z panem mrocznego zamku.

W ten klasyczny schemat wpisuje się też nowa gra Sancheza. Bohater gry ma wprawdzie mały problem – Drakula się odrodzi dopiero za wiele lat. Ale nie powstrzyma to młodego Simona Belmonta i możemy być pewni że Drakulę w grze ostatecznie ujrzymy.

Sama gra jest zrealizowana w konwencji platformówki z elementami przygodowymi (znajdowanie przedmiotów, używanie ich itp.) Początkowo Simon musi się posługiwać w walce kiepskiej jakości biczem ale w trakcie gry moc i różnorodność jego uzbrojenia będzie rosła. Rosła będzie również moc przeciwników z którymi będzie musiał się zmierzyć Simon. Poza zwykłymi przeciwnikami co jakiś czas natrafimy na potężnego bossa którego zazwyczaj nie da się przejść metodą „na Rambo”. Przyjdzie nam pewnie wiele razy zginąć nim rozpracujemy schemat zachowania bossa i sposób jak sobie z nim poradzić.

Akcja rozgrywki zaczyna się na cmentarzu ale w trakcie rozgrywki będziemy mogli odwiedzić wiele różnorodnych lokacji jak miasto, las, podziemia aż ostatecznie dojdziemy do zamku samego Drakuli. Wszystko to jest oczywiście przedstawione za pomocą grafiki wysokiej jakości.

Oczywiście gra nie mogła się obyć bez polskiego tłumaczenia. Jako jego autor pragnę podziękować Sanchezowi za pomoc w stworzeniu polskiej wersji a jednocześnie wszystkich przeprosić za ewentualne literówki i inne lapsusy językowe które przy produkcji tej skali są raczej nieuiknione, przynajmniej w pierwszej wersji.

Castlevania: Spectral Interlude doczekała się też własnej strony internetowej Wszystkich zachęcam do odwiedzin, a oto i adres: http://ru.spectralinterlude.com/.

Tak więc chwyćcie swój wierny bicz w dłoń i wyruszajcie złoić skórę potworom! Mocne wrażenia zagwarantowane :)

Gra jest dostępna w wersji .tap i powinna pójść na każdy Spectrum ze 128kB pamięci. Jej zaletą jest że w trakcie całej rozgrywki nie trzeba nic doczytywać z taśmy (no prawie nic, poza final cutem). Niestety rozmiar gry sprawił że nie uruchomi się ona na modelach z 48kB pamięci lub mniej.

diver
diver dnia 14.02.2015 09:25:59

http://pl.spectralinterlude.com
There is a polish version of the site also.

RafalM
RafalM dnia 15.02.2015 14:51:11

Chciałbym dodać jedną rzecz, bo chyba trochę mi umknęła mi i większości innych komentatorów też. Oczywiście wielkie brawa się należą Sanchezowi za stworzenie kodu gry ale pamiętajmy że Castlevania jest projektem zespołowym. Gdyby nie świetna drafika Divera i równie świetna muzyka Darkmana to gra nie powstałaby w obecnym kształcie. Tak więc jeszcze raz duże wyrazy uznania dla wszystkich twórców gry!

SirXan
SirXan dnia 08.04.2015 13:41:25

To bardzo dobra gra! POLECAM! Uśmiech

Dodaj komentarz
Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający


Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?