speccy.pl
Facebook Like


SPECCY.PL

[SPECCY.PL PARTY 2020.1]

[WIKI SPECCY.PL]
Polecamy

Polskie Komputery
KOMITET SPOŁECZNY KRONIKA POLSKIEJ DEMOSCENY
PIXEL HEAVEN 2020
AYGOR
Forum ZX Spectrum
Zawartość panelu chwilowo niedostępna
Archiwum plików ZX Spectrum
"Yumiko in the Haunted Mansion" wydana przez LCD
Gra
Jakiś czas temu w wywiadzie dla speccy.pl, LCD wspominał o pracach nad grą o Yumiko. Po kilku miesiącach ukazało się demo gry, które zapowiadało nadciągający hit. W końcu jest! Klimatyczna, wciągająca, trzymająca w napięciu, z rewelacyjną muzyką skomponowaną przez Yerzmyeya! Specjalnie dla nas, LCD udzielił krótkiego wywiadu odnośnie gry ;)

Skąd pomysł na grę?

Oglądałem kiedyś taki film: They (z roku 2002) i wydawało mi się, że dałoby się zrobić z tego niezła grę. Oczywiście, musiałem najpierw kilka rzeczy przemyśleć. Najważniejsze było to, że ciemność jest niebezpieczna. Jako dziecko, panicznie bałem się ciemności (teraz to już nie panicznie - po obejrzeniu tego filmu), dlatego bohaterką miała być mała dziewczynka. Zamiast gromady stworków, jest jeden jedyny Yami (japońskie słowo, które oznacza zaciemnienie). Dodatkowo wprowadziłem duchy, które gaszą świece. Reszta elementów powstawała w czasie pisania gry...

Jak długo trwały prace?

Programowanie i optymalizacja kodu i użycia pamięci trwały 3 miesiące. Ponad rok temu zaczałem pracować nad koncepcją oraz opracowaniem metod zaimlementacji na Spectrumie w Borielowym Basicu. Z racji tego, że pracuję nad kilkoma projektami jednocześnie, to do Yumiko powracałem na kilka minut co kilka tygodni.

Jesteś zadowolony z tej gry?

Teraz, po wydaniu wersji z kilkoma poprawkami, to prawie jestem zadowolony (tzn. w wersji dla kolekcjonerów bedzie jeszcze intro, które wytłumaczy o co chodzi, dopiero po tym będę w pełni zadowolony), ale zapytaj mnie o to za rok. To jest w końcu moja dziesiąta gra na ZX-ie, więc musi to być coś specjalnego, co pokaże, że potrafie programowawać nie tylko gry typu puzzle ;), inaczej porzuciłbym ten projekt i robić coś innego. Po roku może inaczej będę na to patrzył. Optymizacja kodu nauczyła mnie trochę lepiej programować, a to już jest dużo warte. Jestem jednak zdania, przesadziłem z ilościa grafiki na początku i potem starałem się nie przekroczyć 31KB zajętośći RAM. W sumie to nie jest najgorsze, jeśli się jest zmuszonym walczyć o każdy bajt.
Jak widać w porównaniu z wersją Preview, dużo się zmieniło, nawet poprawiłem obrazek tytułowy.

Kiedy możemy spodziewać kolejnej części gry?

Yumiko in the Realm of Slenderman bedzie może gotowe w 2014 roku, bo jeszcze nie napisalem ani jednej linijki kodu, ale będzie zależało też jak dobrze bedzie sie sprzedawac wersja kolekcjonarska, o której wspomniałem wcześniej.

Dziękuję za rozmowę i już nie mogę się doczekać części gry!

Pełna wersja gry Yumiko in the haunted Mansion do pobrania ze strony autora.


LCD
LCD dnia 05.12.2012 11:14:15

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?