speccy.pl
Facebook Like


WIKI SPECCY.PL

[WIKI SPECCY.PL]
Zaprzyjaźnione serwisy

PIXEL HEAVEN 2019
Forum ZX Spectrum
[AMSTRAD] Odp: CPC464 - problem z wczytywaniem programów wysłana przez ZbyniuR Dzisiaj o 21:54:19
[RÓŻNOŚCI] Odp: Cos z zupelnie innej beczki wysłana przez ZbyniuR Dzisiaj o 21:02:38
[RÓŻNOŚCI] Odp: Cos z zupelnie innej beczki wysłana przez sajmosia Dzisiaj o 16:47:18
[RÓŻNOŚCI] Odp: Cos z zupelnie innej beczki wysłana przez rubikus Dzisiaj o 16:27:19
[RÓŻNOŚCI] Odp: Cos z zupelnie innej beczki wysłana przez sajmosia Dzisiaj o 16:24:22
[RÓŻNOŚCI] Odp: Cos z zupelnie innej beczki wysłana przez rubikus Dzisiaj o 16:04:47
[RÓŻNOŚCI] Odp: Cos z zupelnie innej beczki wysłana przez rubikus Dzisiaj o 16:03:06
[RÓŻNOŚCI] Odp: Cos z zupelnie innej beczki wysłana przez rubikus Dzisiaj o 15:57:15
Archiwum plików ZX Spectrum
[Gra] Dodano "Triplets" z roku 1986 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: The British Council, Mr. C.M. Price. Dodany przez ^m00h^, 2019-02-06 21:24:23
[Demoscena] Dodano "Dead President" z roku 2019 dla komputera ZX Spectrum 128K Autor: John Dalthon. Dodany przez Dalthon, 2019-01-06 12:48:07
[Demoscena] Dodano "Monochrome Dream of Seadragons" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: John Dalthon. Dodany przez John Dalthon, 2019-01-06 12:44:42
[Demoscena] Dodano "speccy.pl party 2019.1 invitation" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum Autorzy: speccy.pl. Dodany przez Tygrys, 2018-11-08 10:04:40
[Kompilacja] Dodano "speccy.pl party 2018.2 productions" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum, 2018-11-06 13:09:25
[Kompilacja] Dodano "speccy.pl party 2018.2 demo compo" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum, 2018-11-06 13:07:21
[Kompilacja] Dodano "speccy.pl party 2018.2 gfx compo" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum, 2018-11-06 13:03:58
[Kompilacja] Dodano "speccy.pl party 2018.2 gfx copy compo" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum, 2018-11-06 13:00:17
Więcej...
"Yumiko in the Haunted Mansion" wydana przez LCD
Gra
Jakiś czas temu w wywiadzie dla speccy.pl, LCD wspominał o pracach nad grą o Yumiko. Po kilku miesiącach ukazało się demo gry, które zapowiadało nadciągający hit. W końcu jest! Klimatyczna, wciągająca, trzymająca w napięciu, z rewelacyjną muzyką skomponowaną przez Yerzmyeya! Specjalnie dla nas, LCD udzielił krótkiego wywiadu odnośnie gry ;)

Skąd pomysł na grę?

Oglądałem kiedyś taki film: They (z roku 2002) i wydawało mi się, że dałoby się zrobić z tego niezła grę. Oczywiście, musiałem najpierw kilka rzeczy przemyśleć. Najważniejsze było to, że ciemność jest niebezpieczna. Jako dziecko, panicznie bałem się ciemności (teraz to już nie panicznie - po obejrzeniu tego filmu), dlatego bohaterką miała być mała dziewczynka. Zamiast gromady stworków, jest jeden jedyny Yami (japońskie słowo, które oznacza zaciemnienie). Dodatkowo wprowadziłem duchy, które gaszą świece. Reszta elementów powstawała w czasie pisania gry...

Jak długo trwały prace?

Programowanie i optymalizacja kodu i użycia pamięci trwały 3 miesiące. Ponad rok temu zaczałem pracować nad koncepcją oraz opracowaniem metod zaimlementacji na Spectrumie w Borielowym Basicu. Z racji tego, że pracuję nad kilkoma projektami jednocześnie, to do Yumiko powracałem na kilka minut co kilka tygodni.

Jesteś zadowolony z tej gry?

Teraz, po wydaniu wersji z kilkoma poprawkami, to prawie jestem zadowolony (tzn. w wersji dla kolekcjonerów bedzie jeszcze intro, które wytłumaczy o co chodzi, dopiero po tym będę w pełni zadowolony), ale zapytaj mnie o to za rok. To jest w końcu moja dziesiąta gra na ZX-ie, więc musi to być coś specjalnego, co pokaże, że potrafie programowawać nie tylko gry typu puzzle ;), inaczej porzuciłbym ten projekt i robić coś innego. Po roku może inaczej będę na to patrzył. Optymizacja kodu nauczyła mnie trochę lepiej programować, a to już jest dużo warte. Jestem jednak zdania, przesadziłem z ilościa grafiki na początku i potem starałem się nie przekroczyć 31KB zajętośći RAM. W sumie to nie jest najgorsze, jeśli się jest zmuszonym walczyć o każdy bajt.
Jak widać w porównaniu z wersją Preview, dużo się zmieniło, nawet poprawiłem obrazek tytułowy.

Kiedy możemy spodziewać kolejnej części gry?

Yumiko in the Realm of Slenderman bedzie może gotowe w 2014 roku, bo jeszcze nie napisalem ani jednej linijki kodu, ale będzie zależało też jak dobrze bedzie sie sprzedawac wersja kolekcjonarska, o której wspomniałem wcześniej.

Dziękuję za rozmowę i już nie mogę się doczekać części gry!

Pełna wersja gry Yumiko in the haunted Mansion do pobrania ze strony autora.


LCD
LCD dnia 05.12.2012 11:14:15

3.12.2012 o godzine 21-szej zabrala karetka pogotowia mojego Ojca do szpitala. Rozerwana Aorta na 10-ciu cm. Lekarze mu dala 30% szans na przezycie. Jesli tego nie przezyje, to prawdopodobnie skoncze z tym calym Retro i programowaniem.

Dodaj komentarz
Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający


Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?