speccy.pl
Facebook Like


SPECCY.PL

[SPECCY.PL PARTY 2020.1]

[WIKI SPECCY.PL]
Polecamy

PIXEL HEAVEN 2020
AYGOR
Forum ZX Spectrum
[RÓŻNOŚCI] Cos z zupelnie innej beczki wysłana przez rzookol Dzisiaj o 00:41:55
[POWITANIA] Cześć Wszystkim! wysłana przez Wingman303 Wczoraj o 23:51:46
[WSPÓŁCZESNE KLONY] A to co? Spectrum Next. wysłana przez maciekb Wczoraj o 23:28:49
[HARDWARE] Wzmacniacz stereo do AY-3-8912 wysłana przez rime Wczoraj o 20:30:41
[CP/M - kompatybilne] [CP/M] Z80-MBC2 - opinie i uwagi wysłana przez JLS Wczoraj o 16:12:07
[RÓŻNOŚCI] Mattel Aquarius wysłana przez pgru Wczoraj o 10:43:48
[HARDWARE] RAM Turbo interface różne wersje pcb wysłana przez KrisZX 2020.11.22, 19:21:48
[RÓŻNOŚCI] Raspberry Pi 400 wysłana przez oj_mix 2020.11.22, 17:24:32
Archiwum plików ZX Spectrum
[Kompilacja] Dodano "Zin80" z roku 2019 dla komputera Dodany przez Tygrys, 2020-11-02 18:13:56
[Demoscena] Dodano "10102020" z roku 2020 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2020-08-10 19:12:17
[Demoscena] Dodano "Roll Me Gently: Invite Remix" z roku 2020 dla komputera ZX Spectrum 128K Autorzy: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2020-08-10 19:10:49
[Demoscena] Dodano "Roll Me Gently" z roku 2020 dla komputera ZX Spectrum 128K Autorzy: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2020-08-10 19:08:54
[Demoscena] Dodano "Colors of Love" z roku 2020 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2020-08-10 19:03:50
[Demoscena] Dodano "04042020" z roku 2020 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2020-08-10 19:01:55
[Demoscena] Dodano "Chernobyl'86" z roku 2019 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2020-08-10 18:59:38
[Demoscena] Dodano "Oh No! More Boxes" z roku 2019 dla komputera ZX Spectrum 128K Autorzy: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2020-08-10 18:52:25
Więcej...
"Yumiko in the Haunted Mansion" wydana przez LCD
Gra
Jakiś czas temu w wywiadzie dla speccy.pl, LCD wspominał o pracach nad grą o Yumiko. Po kilku miesiącach ukazało się demo gry, które zapowiadało nadciągający hit. W końcu jest! Klimatyczna, wciągająca, trzymająca w napięciu, z rewelacyjną muzyką skomponowaną przez Yerzmyeya! Specjalnie dla nas, LCD udzielił krótkiego wywiadu odnośnie gry ;)

Skąd pomysł na grę?

Oglądałem kiedyś taki film: They (z roku 2002) i wydawało mi się, że dałoby się zrobić z tego niezła grę. Oczywiście, musiałem najpierw kilka rzeczy przemyśleć. Najważniejsze było to, że ciemność jest niebezpieczna. Jako dziecko, panicznie bałem się ciemności (teraz to już nie panicznie - po obejrzeniu tego filmu), dlatego bohaterką miała być mała dziewczynka. Zamiast gromady stworków, jest jeden jedyny Yami (japońskie słowo, które oznacza zaciemnienie). Dodatkowo wprowadziłem duchy, które gaszą świece. Reszta elementów powstawała w czasie pisania gry...

Jak długo trwały prace?

Programowanie i optymalizacja kodu i użycia pamięci trwały 3 miesiące. Ponad rok temu zaczałem pracować nad koncepcją oraz opracowaniem metod zaimlementacji na Spectrumie w Borielowym Basicu. Z racji tego, że pracuję nad kilkoma projektami jednocześnie, to do Yumiko powracałem na kilka minut co kilka tygodni.

Jesteś zadowolony z tej gry?

Teraz, po wydaniu wersji z kilkoma poprawkami, to prawie jestem zadowolony (tzn. w wersji dla kolekcjonerów bedzie jeszcze intro, które wytłumaczy o co chodzi, dopiero po tym będę w pełni zadowolony), ale zapytaj mnie o to za rok. To jest w końcu moja dziesiąta gra na ZX-ie, więc musi to być coś specjalnego, co pokaże, że potrafie programowawać nie tylko gry typu puzzle ;), inaczej porzuciłbym ten projekt i robić coś innego. Po roku może inaczej będę na to patrzył. Optymizacja kodu nauczyła mnie trochę lepiej programować, a to już jest dużo warte. Jestem jednak zdania, przesadziłem z ilościa grafiki na początku i potem starałem się nie przekroczyć 31KB zajętośći RAM. W sumie to nie jest najgorsze, jeśli się jest zmuszonym walczyć o każdy bajt.
Jak widać w porównaniu z wersją Preview, dużo się zmieniło, nawet poprawiłem obrazek tytułowy.

Kiedy możemy spodziewać kolejnej części gry?

Yumiko in the Realm of Slenderman bedzie może gotowe w 2014 roku, bo jeszcze nie napisalem ani jednej linijki kodu, ale będzie zależało też jak dobrze bedzie sie sprzedawac wersja kolekcjonarska, o której wspomniałem wcześniej.

Dziękuję za rozmowę i już nie mogę się doczekać części gry!

Pełna wersja gry Yumiko in the haunted Mansion do pobrania ze strony autora.


LCD
LCD dnia 05.12.2012 11:14:15

3.12.2012 o godzine 21-szej zabrala karetka pogotowia mojego Ojca do szpitala. Rozerwana Aorta na 10-ciu cm. Lekarze mu dala 30% szans na przezycie. Jesli tego nie przezyje, to prawdopodobnie skoncze z tym calym Retro i programowaniem.

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?