speccy.pl
Facebook Like


SPECCY.PL

[SPECCY.PL PARTY 2020.1]

[WIKI SPECCY.PL]
Polecamy

PIXEL HEAVEN 2020
AYGOR
Forum ZX Spectrum
[RÓŻNOŚCI] Odp: Jakie urządzenie do przechwytywania obrazu na USB? wysłana przez tooloud Dzisiaj o 00:17:01
[HARDWARE] Odp: DivIDE / DivMMC / inne wysłana przez Boyo Wczoraj o 23:09:40
[HARDWARE] Odp: DivIDE / DivMMC / inne wysłana przez galaxian Wczoraj o 23:05:27
[HARDWARE] Odp: DivIDE / DivMMC / inne wysłana przez misiek2 Wczoraj o 23:02:50
[HARDWARE] Odp: DivIDE / DivMMC / inne wysłana przez Boyo Wczoraj o 22:50:06
[HARDWARE] Odp: DivIDE / DivMMC / inne wysłana przez galaxian Wczoraj o 21:00:07
[HARDWARE] Odp: DRAM/SRAM tester wysłana przez slabbi Wczoraj o 20:11:55
[HARDWARE] Odp: DivIDE / DivMMC / inne wysłana przez Adix Wczoraj o 15:15:08
Archiwum plików ZX Spectrum
[Wydawnictwa papierowe] Dodano "Zin80 #3" z roku 2020 dla komputera Autor: Zin80. Dodany przez Tygrys, 2020-06-29 08:13:57
[Demoscena] Dodano "we are all equal" z roku 2020 dla komputera ZX Spectrum Autor: tooloudtoowide. Dodany przez tooloud, 2020-06-23 19:44:54
[Wydawnictwa papierowe] Dodano "Zin80 #02" z roku 2020 dla komputera Autor: Zin80. Dodany przez Tygrys, 2020-01-31 13:30:10
[Demoscena] Dodano "speccy.pl party 2020.1 invitation rev2" z roku 2020 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: speccy.pl. Dodany przez Tygrys, 2020-01-07 22:43:41
[Demoscena] Dodano "Silence of the AY" z roku 1995 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Kriss, Drozol, Pyza, Bigyo. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-13 10:05:34
[Demoscena] Dodano "The Ravers Paradise" z roku ???? dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Maniu, Kriss, Angelo, RadXcellent, Pyza. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-10 12:45:43
[Demoscena] Dodano "Judgment Day 3" z roku 1993 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Muad'dib, Drozol. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-10 12:30:35
[Demoscena] Dodano "Coca-Cola Demo" z roku 1990 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Frank Dux. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-10 12:28:55
Więcej...
"Yumiko in the Haunted Mansion" wydana przez LCD
Gra
Jakiś czas temu w wywiadzie dla speccy.pl, LCD wspominał o pracach nad grą o Yumiko. Po kilku miesiącach ukazało się demo gry, które zapowiadało nadciągający hit. W końcu jest! Klimatyczna, wciągająca, trzymająca w napięciu, z rewelacyjną muzyką skomponowaną przez Yerzmyeya! Specjalnie dla nas, LCD udzielił krótkiego wywiadu odnośnie gry ;)

Skąd pomysł na grę?

Oglądałem kiedyś taki film: They (z roku 2002) i wydawało mi się, że dałoby się zrobić z tego niezła grę. Oczywiście, musiałem najpierw kilka rzeczy przemyśleć. Najważniejsze było to, że ciemność jest niebezpieczna. Jako dziecko, panicznie bałem się ciemności (teraz to już nie panicznie - po obejrzeniu tego filmu), dlatego bohaterką miała być mała dziewczynka. Zamiast gromady stworków, jest jeden jedyny Yami (japońskie słowo, które oznacza zaciemnienie). Dodatkowo wprowadziłem duchy, które gaszą świece. Reszta elementów powstawała w czasie pisania gry...

Jak długo trwały prace?

Programowanie i optymalizacja kodu i użycia pamięci trwały 3 miesiące. Ponad rok temu zaczałem pracować nad koncepcją oraz opracowaniem metod zaimlementacji na Spectrumie w Borielowym Basicu. Z racji tego, że pracuję nad kilkoma projektami jednocześnie, to do Yumiko powracałem na kilka minut co kilka tygodni.

Jesteś zadowolony z tej gry?

Teraz, po wydaniu wersji z kilkoma poprawkami, to prawie jestem zadowolony (tzn. w wersji dla kolekcjonerów bedzie jeszcze intro, które wytłumaczy o co chodzi, dopiero po tym będę w pełni zadowolony), ale zapytaj mnie o to za rok. To jest w końcu moja dziesiąta gra na ZX-ie, więc musi to być coś specjalnego, co pokaże, że potrafie programowawać nie tylko gry typu puzzle ;), inaczej porzuciłbym ten projekt i robić coś innego. Po roku może inaczej będę na to patrzył. Optymizacja kodu nauczyła mnie trochę lepiej programować, a to już jest dużo warte. Jestem jednak zdania, przesadziłem z ilościa grafiki na początku i potem starałem się nie przekroczyć 31KB zajętośći RAM. W sumie to nie jest najgorsze, jeśli się jest zmuszonym walczyć o każdy bajt.
Jak widać w porównaniu z wersją Preview, dużo się zmieniło, nawet poprawiłem obrazek tytułowy.

Kiedy możemy spodziewać kolejnej części gry?

Yumiko in the Realm of Slenderman bedzie może gotowe w 2014 roku, bo jeszcze nie napisalem ani jednej linijki kodu, ale będzie zależało też jak dobrze bedzie sie sprzedawac wersja kolekcjonarska, o której wspomniałem wcześniej.

Dziękuję za rozmowę i już nie mogę się doczekać części gry!

Pełna wersja gry Yumiko in the haunted Mansion do pobrania ze strony autora.


LCD
LCD dnia 05.12.2012 11:14:15

3.12.2012 o godzine 21-szej zabrala karetka pogotowia mojego Ojca do szpitala. Rozerwana Aorta na 10-ciu cm. Lekarze mu dala 30% szans na przezycie. Jesli tego nie przezyje, to prawdopodobnie skoncze z tym calym Retro i programowaniem.

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?