speccy.pl
Facebook Like


WIKI SPECCY.PL

[WIKI SPECCY.PL]
Zaprzyjaźnione serwisy

PIXEL HEAVEN 2018
Forum ZX Spectrum
[SOFTWARE] Odp: Wersje "Copy Copy" wysłana przez rubikus Wczoraj o 19:53:08
[SOFTWARE] Odp: Wersje "Copy Copy" wysłana przez Gryzor Wczoraj o 19:27:29
[SOFTWARE] Odp: Wersje "Copy Copy" wysłana przez rubikus Wczoraj o 19:20:09
[POWITANIA] Odp: Witajcie wysłana przez skoti Wczoraj o 18:38:35
[ZX81] Odp: ZX81 wewnętrzne 32KB RAM wysłana przez Klaud Wczoraj o 15:33:52
[ZX81] Odp: ZX81 wewnętrzne 32KB RAM wysłana przez ZbyniuR Wczoraj o 14:27:16
[POWITANIA] Odp: Witajcie wysłana przez tooloudtoowide Wczoraj o 12:22:13
[NAPRAWY] Odp: Zasilacz do gumiaczka. wysłana przez Klaud Wczoraj o 12:10:55
Archiwum plików ZX Spectrum
[Gra] Dodano "Tajemnica Carmen Strasse 35" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: smok.wawelski. Dodany przez smok.wawelski, 2018-01-10 09:03:51
[Gra] Dodano "Wunderwaffe" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Rafał Miazga. Dodany przez RafalM, 2018-01-09 20:42:39
[Gra] Dodano "Mózg Procesor" z roku 1989 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Piotr Kucharski, Krzysztof Piwowarczyk, Wieslaw Florek. Dodany przez Skinner, 2017-12-20 19:55:10
[Demoscena] Dodano "Jan Hammer Crockett's Theme" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: ZX Freeq. Dodany przez ZX Freeq, 2017-10-31 08:00:36
[Program użytkowy] Dodano "Kompetny Kurs Kodu Maszynowego TUTOR PL" z roku 1986 dla komputera ZX Spectrum Autorzy: tdu, Bajrasz Łukasz. Dodany przez TDu, 2017-09-11 14:50:57
[Demoscena] Dodano "Extra Life" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: V0yager. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 23:13:36
[Demoscena] Dodano "Just Don't" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: kya. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 23:10:44
[Demoscena] Dodano "Through The Dark" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: tooloudtoowide. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 23:08:13
Więcej...
Demoscena: Digital Art w Pałacu Kultury i Nauki.
DemoscenaW dniach 22.03.2016-24.04.2016 zapraszamy na niezwykłą wystawę, łączącą starą i nową technikę ze sztuką. W obrazach, dźwiękach i kodzie, komputery opowiedzą o trudnej, wieloletniej przyjaźni z ludźmi, którzy postanowili wycisnąć z 8-, 16-, 32- i 64-bitowych maszyn siódme poty.
Muzeum Techniki i Przemysłu NOT w Warszawie zaprasza na wystawę prac cyfrowych artystów, którzy za przedmiot sztuki obrali trzydziestokilkuletnie 8-bitowce, 16-bitowe Amigi i Atari ST oraz supernowoczesne PC. Demoscena narodziła się w Europie na przełomie lat 80. i 90. Przez dwie i pół dekady ewoluowała, dopracowując niepisane reguły konkursów oraz własne zasady fair play.
Obecnie demoscena przyciąga do siebie mistrzów komputerowego kodu, artystów od pikseli oraz muzyków składających swoje utwory z najprostszych, syntetycznych fal dźwięku. To subkultura ludzi, których fascynują tajniki starych maszyn i powolnych procesorów, ludzi którzy kształtują swoje umiejętności w zakresie programowania dźwięku na prostych układach wbudowanych w 8-bitowce i rysowania grafik ograniczonych ramami rozdzielczości oraz skromną paletą barw i wreszcie ludzi, którzy łączą grafiki, dźwięk i animacje w jedną całość, zarządzaną przez kod maszyny...

Patronem medialnym wystawy jest również speccy.pl. Nasze dema będą również prezentowane na wystawie. Serdecznie zapraszamy!


Rozwój formatu .ay w ramach projektu AYGOR.
Artykuł Kiedyś był ProjectAY mający na celu zebranie kolekcji utworów w formacie .ay. Projekt przez wiele lat był martwy, a utworów na AY przybywało. Reakcją na to było powołanie nowej inicjatywy - AYGOR, który bardzo szybko się rozrastał. Jednak format .ay nie wspierał wielu współcześnie wykorzystywanych technik odtwarzania muzyki. Twórca projektu AYGOR - Abrimaal - postanowił to zmienić i zaczął rozwijać format. Aby jednak zmiany były zrealizowane w praktyce, rozpoczął współpracę z autorami różnych playerów muzyki chipowej, i to z dobrym skutkiem. Aby zaprezentować zmiany w formacie .ay, Abrimaal napisał artykuł. Warto się z nim zapoznać..
Z taśmy na dysk.
Artykuł Konwersja programów i gier z plików będących obrazami taśm (.tap, .tzx) do obrazów dyskietek nie jest wcale taka trudna, jak się wydaje. Ikci przygotował artykuł, w którym wszystko dokładnie wyjaśnił na kilku przykładach, opisując każdy krok z należytym pietyzmem! Artykuł znajduje się w dziale Artykuły / Poradniki. Zapraszamy do lektury!
Recenzja gry PLOTTING
Recenzja Dobra gra logiczna to taka, która ma proste zasady, czyli nie zmusza nas do czytania grubej instrukcji przed rozpoczęciem zabawy. Gdzie znaleźć taką grę...? Zdradzi to PopoCop w recenzji gry Plotting. Zapraszamy do lektury!
Loadery według Kato, część 2: sztuka skracania.
Artykuł Kato do swoich programów tworzył swoje loadery. Kolejny artykuł na ich temat przygotował Phonex. Zapraszamy do lektury!
Recenzja gry Castlevania - Spectral Interlude
Recenzja Chociaż mamy już 2015 rok, to na Spectrum wciąż powstają nowe gry. Ich jakość jest różna - od prostych produkcji poskładanych przy pomocy "game designerów" do bardzo dopracowanych tytułów, które można nazwać w pełni profesjonalnymi. Jedną z gier, która z pewnością zalicza się do tej drugiej grupy jest "Castlevania - Spectral Interlude"..... Zapraszamy do przeczytania recenzji gry, którą przygotował niestrudzony PopoCop!
Wyniki konkursu #2, speccy.pl party 2015.1
Demoscena Na speccy.pl party 2015.1, które odbyło się 13 czerwca 2015, miało miejsce rozstrzygnięcie konkursu na 'oldschool style demo compo' mające charakter edukacyjny. Polegało ono na dostarczeniu kodów źródłowych do dem. Na konkurs nadesłano 6 prac na platformy: Amstrad CPC, ZX Spectrum oraz Sam Coupe.
Oto wyniki:
miejsceDemo - Autorpunkty
1SAM64 - Sir David (Sam Coupe)111,5
2Circuits - speccy.pl (ZX Spectrum)109
3VOD - ZX Freeq (ZX Spectrum)86,5
4Unlimited bobs - Dr. Piotr (Amstrad CPC)85
5Ruchome napisy - tdu (ZX Spectrum)76,5
6Dema - goblinish (ZX Spectrum)67,5

Spectrum Today 1/2014 wydany po polsku i angielsku
News Spectrum Today jest magazynem poświęconym ZX Spectrum. Słowacy swój numer mieli już kilka miesięcy temu. Dziś wydany został magazyn po angielsku, oraz co nas najbardziej interesuje - po polsku! A co w środku? Wywiad z FBI/Unbelievables, recenzje gier, opis Beepola, CGD oraz nowości demoscenowe. Do powstania tego numeru przyczynili się: ellvis (autor Spectrum Today), Ender, Mandi, PopoCop, trojacek i Tygrys. PDF z magazynem można pobrać z archiwum plików speccy.pl.
Konkurs #2 na demo stylizowana na lata 80-90.
ProgramowanieOgłaszamy kolejny konkurs dla programistów. Tym razem tematem przewodnim jest demo wzorowane na latach 80-90. Wtedy to powstawały dema znanych i cenionych osób i grup jak Chris, Mat & Ziutek & KAZ, CatMan, Szafran, Mark & Faon, TED, Binio Bill, Dalthon i wielu innych. Konkurs ma charakter edukacyjny, zatem do każdego dema muszą zostać dołączone kody źródłowe. Pozwoli to na naukę programowania innym osobom oraz wymianę doświadczeń. Do wygrania cenne nagrody ;-) Więcej informacji na forum...
Modyfikacja Target Renegade
GraKolejną grą, którą "pokolorował" RafałM jest Target Renegade. Oprócz kolorowych zmienionych, kolorowych etapów, zwiększona została trudność gry. Wystarczy ściągnąć i pograć w odnowiony Target. Gratulacje dla autora modyfikacji za kolejny udany projekt!
Download
Wykorzystać większe możliwości, czyli ulepszone wersje gier II
RecenzjaJakiś czas temu PopoCop opisał różnice w grach wydanych w wersji dla ZX Spectrum 48 i 128k. Zapraszamy do przeczytania kolejnego artykułu na ten temat!