Różnice w grach na ZX Spectrum 48 i 128.
- Drukuj
- 07 Jan 2015
- Artykuł
- 38557 czytań
- 0 komentarzy
Kiedy na rynku pojawiło się Spectrum 128 dość szybko zaczęły powstawać gry wykorzystujące jego możliwości, czyli większą pamięć i układ AY. Można je podzielić na dwie grupy. Pierwsza to gry wydane tylko w wersji dla komputerów posiadających 128 kB pamięci. Druga to gry wydane w dwóch wersjach - dla 48 kB i dla 128 kB. Gry należące do drugiej grupy najczęściej wykorzystywały większe możliwości sprzętowe poprzez dodanie trójkanałowej oprawy dźwiękowej i wczytywanie od razu wszystkich etapów (to ostatnie dotyczy tzw. gier multiload). We wspomnianej grupie były też gry, które w wersji 128 posiadały dodatkowe ulepszenia, jak np. lepsza grafika, więcej pomieszczeń bądź etapów. Zapraszamy do lektury artykułu, którego autorem jest popocop
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?