- Drukuj
- 27 Oct 2015
- Artykuł
- 11010 czytań
- 1 komentarz
Kato do swoich programów tworzył swoje loadery. Kolejny artykuł na ich temat przygotował Phonex. Zapraszamy do lektury!
- Drukuj
- 17 Aug 2015
- Recenzja
- 13394 czytań
- 0 komentarzy
Chociaż mamy już 2015 rok, to na Spectrum wciąż powstają nowe gry. Ich jakość jest różna - od prostych produkcji poskładanych przy pomocy "game designerów" do bardzo dopracowanych tytułów, które można nazwać w pełni profesjonalnymi. Jedną z gier, która z pewnością zalicza się do tej drugiej grupy jest "Castlevania - Spectral Interlude"..... Zapraszamy do przeczytania recenzji gry, którą przygotował niestrudzony PopoCop!
- Drukuj
- 15 Jun 2015
- Demoscena
- 15072 czytań
- 1 komentarz
Na speccy.pl party 2015.1, które odbyło się 13 czerwca 2015, miało miejsce rozstrzygnięcie konkursu na 'oldschool style demo compo' mające charakter edukacyjny. Polegało ono na dostarczeniu kodów źródłowych do dem. Na konkurs nadesłano 6 prac na platformy: Amstrad CPC, ZX Spectrum oraz Sam Coupe.
Oto wyniki:
Oto wyniki:
miejsce | Demo - Autor | punkty |
1 | SAM64 - Sir David (Sam Coupe) | 111,5 |
2 | Circuits - speccy.pl (ZX Spectrum) | 109 |
3 | VOD - ZX Freeq (ZX Spectrum) | 86,5 |
4 | Unlimited bobs - Dr. Piotr (Amstrad CPC) | 85 |
5 | Ruchome napisy - tdu (ZX Spectrum) | 76,5 |
6 | Dema - goblinish (ZX Spectrum) | 67,5 |
- Drukuj
- 11 May 2015
- News
- 38502 czytań
- 3 komentarze
Spectrum Today jest magazynem poświęconym ZX Spectrum. Słowacy swój numer mieli już kilka miesięcy temu. Dziś wydany został magazyn po angielsku, oraz co nas najbardziej interesuje - po polsku! A co w środku? Wywiad z FBI/Unbelievables, recenzje gier, opis Beepola, CGD oraz nowości demoscenowe. Do powstania tego numeru przyczynili się: ellvis (autor Spectrum Today), Ender, Mandi, PopoCop, trojacek i Tygrys. PDF z magazynem można pobrać z archiwum plików speccy.pl.
- Drukuj
- 11 May 2015
- Programowanie
- 10701 czytań
- 0 komentarzy
Ogłaszamy kolejny konkurs dla programistów. Tym razem tematem przewodnim jest demo wzorowane na latach 80-90. Wtedy to powstawały dema znanych i cenionych osób i grup jak Chris, Mat & Ziutek & KAZ, CatMan, Szafran, Mark & Faon, TED, Binio Bill, Dalthon i wielu innych. Konkurs ma charakter edukacyjny, zatem do każdego dema muszą zostać dołączone kody źródłowe. Pozwoli to na naukę programowania innym osobom oraz wymianę doświadczeń. Do wygrania cenne nagrody ;-) Więcej informacji na forum...
- Drukuj
- 26 Apr 2015
- Gra
- 12605 czytań
- 1 komentarz
Kolejną grą, którą "pokolorował" RafałM jest Target Renegade. Oprócz kolorowych zmienionych, kolorowych etapów, zwiększona została trudność gry. Wystarczy ściągnąć i pograć w odnowiony Target. Gratulacje dla autora modyfikacji za kolejny udany projekt!
Download
- Drukuj
- 09 Apr 2015
- Recenzja
- 9275 czytań
- 0 komentarzy
Jakiś czas temu PopoCop opisał różnice w grach wydanych w wersji dla ZX Spectrum 48 i 128k. Zapraszamy do przeczytania kolejnego artykułu na ten temat!
- Drukuj
- 26 Feb 2015
- Recenzja
- 18865 czytań
- 0 komentarzy
"Space Crusade" jest komputerową wersją planszowej gry RPG pod tym samym tytułem. Akcja dzieje się w dalekiej przyszłości, kiedy to ludzkość - dzięki napędowi Warp - kolonizuje wszechświat. Wspomniany napęd pozwala przebyć tysiące lat świetlnych w ciągu zaledwie kilku godzin... Recenzję gry przygotował PopoCop. Zapraszamy do lektury.
- Drukuj
- 13 Feb 2015
- Gra
- 7739 czytań
- 0 komentarzy
Oto wyniki konkursu:
1 miejsce - Uroboros - 68,9 punktów (autor: RafalM)
2 miejsce - Simple Silent Snake - 48 punktów (autor: Mat / ESI)
3 miejsce - Snake2068 - 42,5 punktów (autor: zenek)
4 miejsce - Snake and Tits - 27 punktów (autor: zx81)
Wszystkim uczestnikom gratulujemy!
Wręczenie nagrody za 1 miejsce - koszulki speccy.pl - nastąpi na najbliższym spotkaniu naszej społeczności.
1 miejsce - Uroboros - 68,9 punktów (autor: RafalM)
2 miejsce - Simple Silent Snake - 48 punktów (autor: Mat / ESI)
3 miejsce - Snake2068 - 42,5 punktów (autor: zenek)
4 miejsce - Snake and Tits - 27 punktów (autor: zx81)
Wszystkim uczestnikom gratulujemy!
Wręczenie nagrody za 1 miejsce - koszulki speccy.pl - nastąpi na najbliższym spotkaniu naszej społeczności.
- Drukuj
- 12 Jan 2015
- Gra
- 15373 czytań
- 0 komentarzy
Jakiś czas temu został ogłoszony konkurs, w którym tematem przewodnim był temat węża. Nadesłano 4 prace:
Głosować można do niedzieli 18 stycznia 2015r. na zasadach opisanych w w wątku na forum. Zapraszamy do udziału w głosowaniu na najlepszą grę w konkursie!.
Snake 2068 Autor: zenek Snake 2068 w Archiwum ZX |
Uroboros Autor: RafalM Uroboros w Archiwum ZX |
Simple Silent Snake Autor: matofesi Simple Silent Snake |
Snake And Tits Autor: zx81 Snake And Tits |
Głosować można do niedzieli 18 stycznia 2015r. na zasadach opisanych w w wątku na forum. Zapraszamy do udziału w głosowaniu na najlepszą grę w konkursie!.
- Drukuj
- 07 Jan 2015
- Artykuł
- 38557 czytań
- 0 komentarzy
Kiedy na rynku pojawiło się Spectrum 128 dość szybko zaczęły powstawać gry wykorzystujące jego możliwości, czyli większą pamięć i układ AY. Można je podzielić na dwie grupy. Pierwsza to gry wydane tylko w wersji dla komputerów posiadających 128 kB pamięci. Druga to gry wydane w dwóch wersjach - dla 48 kB i dla 128 kB. Gry należące do drugiej grupy najczęściej wykorzystywały większe możliwości sprzętowe poprzez dodanie trójkanałowej oprawy dźwiękowej i wczytywanie od razu wszystkich etapów (to ostatnie dotyczy tzw. gier multiload). We wspomnianej grupie były też gry, które w wersji 128 posiadały dodatkowe ulepszenia, jak np. lepsza grafika, więcej pomieszczeń bądź etapów. Zapraszamy do lektury artykułu, którego autorem jest popocop