
Wydarzenia |
Demoscena |
Nagrody |
Rejestracja |
Koszulki |
Wyniki
Powrót
Zapraszamy na czwartą edycję Speccy.pl Party - imprezę demoscenową przeznaczoną dla sympatyków i wielbicieli ZX Spectrum, integrującą polskie środowisko użytkowników ZX Spectrum. Oczywiście nie musisz mieć ZX Spectrum, by odwiedzić Speccy.pl Party - wystarczy odrobina chęci, ciekawości albo pomysł na własną pracę działającą na jednym z modeli Spectrum.
Data i miejsce Speccy.pl Party 2018.1
-
Kiedy: 14 kwietnia 2018 roku, od godziny 10:00 do
23:00
-
Gdzie: Klub Rivera Remont, ul. Waryńskiego 12a, Warszawa
-
Opłata za wstęp: 20 PLN, bilety do kupienia https://gp3.evenea.pl/
Imprezą współtowarzyszącą Speccy.pl Party jest Giełda Pixela!
Najważniejsze wydarzenia i atrakcje, konkursy demoscenowe:

- Konkurencje demoscenowe odbędą się po zakończeniu części giełdowej.
W zależności od liczby dostarczonych prac przewidujemy następujące kategorie:
Demo, Graphics, Music, Game oraz Wild.
-
Podczas imprezy odbędzie się również polska premiera filmu Memories of a Spectrum Addict.
-
Rafał Wiosna opowie o tym, jak komputer ZX81 generuje obraz video.
-
Faust, autor odświeżonych wersji czasopism Bajtek i Komputer (tzw. Reduksów) przedstawi
metody pracy nad rekonstrukcją klasycznych czasopism komputerowych.
-
Nie zabraknie stanowiska z zaprojektowanym w Polsce komputerem
Komputer Cobra 1. Podczas Speccy.pl Party będzie okazja porozmawiać z autorem Cobry 1, Andrzejem Sirko!
-
Po raz pierwszy gromadzimy w jednym miejscu jak największą liczbę komputerów Sam Coupé.
Przekonajmy się, ile jest ich w Polsce. Będzie okazja, by wykonać niezwykłe zdjęcie rodziny MGT!
-
Wszystkie wersje Turbo Wieszcza zagadają razem - program do generowania poezji,
napisany przez Monstera/GDC na wiele platform (w tym również na ZX Spectrum)
będzie można zobaczyć uruchomiony na różnych maszynach w jednym miejscu!
- Koncert Tomasz Pauszka - kompozytor, producent, dyrygent, multiinstrumentalista oraz wykonawca szeroko pojętej muzyki elektronicznej, miłośnik brzmień lo-fi, starych komputerów, gramofonów, kaset magnetofonowych, szumów, trzasków, analogowych syntezatorów i mellotronów. Zaprezentuje materiał ze swojej najnowszej płyty LO-FI LO-VE
Koszulki
Nie ma porządnej imprezy bez okolicznościowych koszulek!
Logo party jak i koszulki zaprojektował znany demoscenowy
grafik Slayer / Ghostown ^ speccy.pl. Nie będzie Cię
na party ale chcesz mieć koszulkę? Nic prostszego - kup ją
sobie w takim wzorze i rozmiarze, jaki Ci pasuje!
Specjalnie dla Speccy.pl Party - możesz je kupić bez jakiejkolwiek prowizji, jedynie po kosztach
produkcji.
Aby kupić koszulkę, kliknij na poniższy obrazek
Konkursy demoscenowe
Rejestracja
Chcesz uczestniczyć w cześci demoscenowej, która odbędzie się po godzinie zamknięcia Giełdy, czyli po godzinie 18? Zarejestruj się! Dzięki temu będziesz mógł głosować na wszystkie zaprezentowane prace! Strona do rejestracji znajduje się tu
Zasady dostarczania prac konkursowych
-
Każda nadesłana praca musi być pracą autorską.
Dozwolone jest wykorzystanie materiałów innych autorów lub pochodzące z Internetu, lecz należy to wyraźnie zaznaczyć w creditsach.
-
Prace wystawiane w konkursach nie mogą być wcześniej publikowane lub prezentowane
-
Prace nie mogą zawierać elementów uważanych za obrażliwe, propagujących treści zabronione prawem itp.
-
Wszystkie zgłoszone do konkursów prace zostaną opublikowane w Archiwum plików Speccy.pl
-
Archiwum zawierające nadesłaną/dostarczoną pracę powinno mieć nazwę w formacie:
KategoriaKonkursowa_Autor_NazwaPracy.zip
-
Prace należy wysyłać na adres:: tygrys (at) speccy (dot) pl
-
Termin nadsyłania prac: 13.04.2018 roku (piątek), do godziny 23:59
Możliwe jest również dostarczenie pracy na party, do godziny 15:00 14.04.2018 roku
W dniu imprezy organizatorzy nie dają gwarancji, że praca nadesłana po terminie zostanie zaprezentowana w konkursach
-
Do każdej z nadesłanych prac należy dołączyć plik tekstowy zawierający następujące informacje:
Nazwa pracy:
Autor:
Kategoria:
Wymagania:
-
W przypadku niejasności związanych z regulaminem konkursów Speccy.pl party prosimy o kontakt z organizatorami.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do aktualizacji regulaminu. Informacja o zmianach zostanie opublikowana w formie tzw. changelogu.
Konkursy zostaną przeprowadzone na następujących compo machines:
-
ZX Spectrum 128K +2 (Gray, Szarak) lub JustSpeccy 128 z oryginalnym układem ULA128
-
ZX Spectrum + interface AY
-
Timex 2048 + interface AY
- Do odczytywania prac zostanie wykorzystane divIDE lub divMMC
Zasady dla kategorii konkursowej ZX Spectrum Demo
- Demo musi się uruchamiać na jednym z komputerów dostarczanych przez organizatorów
Zasady dla kategorii konkursowej ZX Spectrum Intro 4KB
-
Minimalny loader w BASIC uruchamiający produkcję, wyglądający tak: 10 CLEAR stack: LOAD ""CODE: RANDOMIZE USR address
-
Łączny rozmiar bloku binarnego: 4096 bajtów
-
Intro musi się uruchamiać na jednym z komputerów dostarczanych przez organizatorów
Zasady dla kategorii konkursowej ZX Spectrum Music
-
Dozwolone kategorie muzyczne: AY, Beeper, TurboSound / TSFM
-
Jedna praca od jednego muzyka w konkretnej kategorii
-
Utwór musi być dostarczony w postaci pliku wykonywalnego, działającego na ZX Spectrum
-
W przypadku braku przynajmniej trzech prac w danej kategorii zostaną one przeniesione do innego, łączonego konkursu
-
Covery będą przesuwane do kategorii Wild
-
Praca będzie zaprezentowana anonimowo
Zasady dla kategorii konkursowej ZX Spectrum Graphics
-
Maksymalnie dwie prace od jednego autora
-
Dozwolony format: .scr (6912 bajty)
-
Wymagamy dostarczenia dwóch wersji obrazka: podpisanej i bez podpisu. Zaprezentowana zostanie wersja bez podpisu
-
Konieczne jest również dostarczenie przynajmniej czterech faz obrazujących proces tworzenia pracy
-
Konwersje będą prezentowane w kategorii Wild. W przypadku minimum trzech prac w tej kategorii, zostanie zorganizowany oddzielny konkurs
Zasady dla kategorii konkursowej ZX Spectrum Game
-
Dozwolone konwersje gier z innych platform, a także warianty innych tytułów.
-
Grę prezentuje autor. W przypadku braku autora gry podczas prezentacji zostanie ona przedstawiona przez organizatorów,
choć wtedy może się zdarzyć że nie zostaną zaprezentowane wszystkie atuty gry
-
Do gry należy dostarczyć instrukcję obsługi z podstawowymi informacjami oraz zasady rozgrywki
Zasady dla kategorii konkursowej Wild
W tej kategorii dozwolone są:
-
Prace w różnych formatach (produkcje kodowane, animacje wideo, grafiki które nie kwalifikują się
do kategorii Graphics, utwory muzyczne będące coverami istniejących utworów).
-
Produkcja może być przeznaczona na dowolną platformę sprzętową. Prosimy o wcześniejszy kontakt
z organizatorami w celu ustalenia dostępności platformy na party.
-
W przypadku nadesłania minimum trzech prac w jednej z wymienionych podkategorii możliwe
jest stworzenie odpowiedniej kategorii Wild przeznaczonej wyłącznie dla prac tego typu.
Nagrody
Serdecznie dziękujemy wszystkim sponsorom nagród!
Od osoby, która chce pozostać anonimowa, otrzymaliśmy w poczet nagród:
Z80 8-bit UIDE - kontroler IDE dla komputera ZX Spectrum 128 +3
ZX Taper - urządzenie pozwalające poczuć klimat ładowania programów z taśmy.
tooloudtoowide przeznaczył następujące rzeczy jako nagrody:
Cart do Interface 2 z załadowaną przez autora zawartością,
między innymi ROM diagnostyczny.
Książkę o grach - The Little Book of ZX Spectrum
Games autorstwa Chrisa Wilkinsa
Tester joyów SJS1 (Sinclair Joystick dla modeli ZX Spectrum
128 +2 i +3) będący równocześnie przejściówką dla manipulatorów zgodnych ze standardem Atari
Gal Anonim zasponsorował następujace nagrody:
Dwie sztuki Flash Card do Interface2, w którym
możecie załadować swój soft, przeznaczony do tego urządzenia
;-)
martin381 przekazał następujące nagrody:
1. Dandanator Mini z zestawem gier i programem diagnostycznym.
2. 1x kabel RGB do ZX Spectrum 128 (tostrack). Można używać też z ZX spectrum +2
(szarak).
3. 2 x kabel RGB do ZX Spectrum +3, +2A lub +2B.
4. Czasopismo KOMPUTER - wydanie specjalne "Tajniki ZX Spectrum"
5. Napęd FDD 3.5" dla komputera ZX Spectrum 128+3
Wyniki
ZX Spectrum Demo
01. {404 pkt.} THX ZX! by Resistance & RKLE Team
[Download]
02. {361 pkt.} Slideshow by Monster / GDC
[Download]
03. {270 pkt.} Riverwash 2018 invitro by Riverwash Team
[Download]
ZX Spectrum Intro 4kB
01. {398 pkt.} Pyramid's Cube by Dalthon / Joker
[Download]
02. {342 pkt.} GDC!4Kb by Monster / GDC
[Download]
03. {177 pkt.} dawaj swierzaka! by tooloudtoowide
[Download]
ZX Spectrum Music
01. {294 pkt.} Send To Far Away by EA / Antares
[Download]
02. {265 pkt.} At The Last Minute by Catman / speccy.pl
[Download]
03. {259 pkt.} Jasmine by MotionRide
[Download]
04. {244 pkt.} Amber Potion by Voyager / speccy.pl
[Download]
ZX Spectrum Game
01. {378 pkt.} Gem Slider by Monster / GDC
[Download]
02. {306 pkt.} FRO by dox / DC-S
[Download]
ZX Spectrum Graphics
01. {411 pkt.} xenoform by Piesiu / speccy.pl
[Download]
02. {387 pkt.} Let Me Dream by DKL / Ghostown ^ speccy.pl
[Download]
03. {377 pkt.} Birdbrain by atom / speccy.pl
[Download]
04. {370 pkt.} Rainbow Cat by Catman / speccy.pl
[Download]
05. {366 pkt.} Springtime by Slayer / Ghostown ^ speccy.pl
[Download]
06. {324 pkt.} In Glitch We Trust by Slayer / Ghostown ^ speccy.pl
[Download]
07. {323 pkt.} Puppy by Ziutek / ESI ^ speccy.pl
[Download]
08. {320 pkt.} Out There by Pan Nexus
[Download]
09. {314 pkt.} Funky Robot by MotionRide
[Download]
10. {311 pkt.} Data Sapiens by Pan Nexus
[Download]
11. {277 pkt.} Happy Boy by Rogal / Pixel Nation
[Download]
12. {273 pkt.} Bad Dreams by kya / lamers
[Download]
13. {272 pkt.} Wannaplay by tooloudtoowide
[Download]
14. {270 pkt.} 2001 anniversary by ZX Freeq
[Download]
15. {224 pkt.} Cybermind by Monster / GDC
[Download]
16. {144 pkt.} Rainbow Dragon by Monster / GDC
[Download]
Wild
01. {426 pkt.} HighColor (Sam Coupe) by speccy.pl
[Download]
02. {395 pkt.} Spectrominacja VOL1 (video) by PixelNation
[Download]
03. {302 pkt.} AmiParty invitation (Amiga) by Crap Team
[Download]
04. {293 pkt.} SirClive by Monster / GDC
[Download]
05. {286 pkt.} Antarctica (stream music) by Dakti
[Download]
06. {265 pkt.} Overlay (ZX128) by Abrimaal
[Download]
07. {257 pkt.} Overlay bonus (ZX48) by Abrimaal
[Download]
08. {250 pkt.} Androids Do Dream by Monster / GDC
[Download]
09. {176 pkt.} memory transfer: knight lore by chicadii
[Download]
10. {164 pkt.} memory transfer: the way of the exploading fist by chicadii
[Download]
'Changelog' regulaminu:
[2018.04.07]* poprawka w minimalnym loaderze dla intra: dodano CLEAR address.
[2018.03.13]
* zmiana słowa Graphic na Graphics
[2018.03.10]
* wersja inicjalna