speccy.pl
Facebook Like


SPECCY.PL

[SPECCY.PL PARTY 2023.1]

[WIKI SPECCY.PL]
Polecamy

KOMITET SPOŁECZNY KRONIKA POLSKIEJ DEMOSCENY
PIXEL HEAVEN 2023
AYGOR
Forum ZX Spectrum
Zawartość panelu chwilowo niedostępna
Archiwum plików ZX Spectrum
Nawigacja
Artykuły: Programowanie
Oldschool demomaking, część 1 [6009 czytań] [1 komentarzy]

Autor: Mat of ESI

Pierwsza część cyklu artykułów opisujących z przykładami w jaki sposób realizowane były (i są) efekty w starych (i nowych robionych w stylu "old school") demach.

Oldschool demomaking, część 2 [11068 czytań] [0 komentarzy]
Druga część artykułu o scrollerach w starym stylu.

Programowanie w C z użyciem SDCC [32801 czytań] [0 komentarzy]
Artykuł opisujący podejście do programowania w C z użyciem kompilatora SDCC.

SAM BASIC czyli BASIC doskonały - część 1 [2263 czytań] [0 komentarzy]
Tekst pojawił się w 2 numerze Zin80

Tryby graficzne Timexa część 1. [7120 czytań] [1 komentarzy]
Pierwsza cześć z serii dwóch artykułów opisująca tryby graficzne Timexa wraz z przykładami ich obsługi w BASIC i assemblerze.

[Zin80#4] Jak zacząć... by szybko nie skończyć [2864 czytań] [0 komentarzy]
Sam proces programowania jest na tyle skomplikowany (szczególnie dla początkujących), że należy go sobie jak najbardziej uprościć, tak aby walczyć tylko z kodem a nie ze wszystkim dookoła.

[Zin80#4] Oldshool demomaking, część 4 [2816 czytań] [0 komentarzy]
W poprzedniej części cyklu (patrz Zin80 nr 2) stworzyliśmy scroller poruszający się w górę i w dół po pustym ekranie. Teraz spróbujemy wprowadzić do niego trochę zmian, dodając mu „smaku” a potem postaramy się całość zoptymalizować...