speccy.pl
Facebook Like


WIKI SPECCY.PL

[WIKI SPECCY.PL]
Zaprzyjaźnione serwisy

PIXEL HEAVEN 2020
AYGOR
Forum ZX Spectrum
[NAPRAWY] Odp: Tlenek Twój wróg... wysłana przez rzookol Dzisiaj o 14:53:42
[ZX81] Odp: Jupiter ACE wysłana przez damik Dzisiaj o 13:21:53
[ZX81] Odp: Jupiter ACE wysłana przez Klaud Dzisiaj o 13:02:48
[GRY] Odp: Nowe gry na ZX w 2019 wysłana przez ZbyniuR Dzisiaj o 01:09:24
[HARDWARE] Odp: Stacja P.Z APINA wysłana przez damik Wczoraj o 22:29:08
[NAPRAWY] Odp: Tlenek Twój wróg... wysłana przez PABB Wczoraj o 22:01:51
[NAPRAWY] Odp: Tlenek Twój wróg... wysłana przez damik Wczoraj o 20:40:32
[POLSKIE KOMPUTERY] Odp: Mera 7951OM wysłana przez mkamzierczak Wczoraj o 19:44:35
Archiwum plików ZX Spectrum
[Demoscena] Dodano "Silence of the AY" z roku 1995 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Kriss, Drozol, Pyza, Bigyo. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-13 10:05:34
[Demoscena] Dodano "The Ravers Paradise" z roku ???? dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Maniu, Kriss, Angelo, RadXcellent, Pyza. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-10 12:45:43
[Demoscena] Dodano "Judgment Day 3" z roku 1993 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Muad'dib, Drozol. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-10 12:30:35
[Demoscena] Dodano "Coca-Cola Demo" z roku 1990 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Frank Dux. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-10 12:28:55
[Demoscena] Dodano "Constant II - The Second Voice Preview" z roku 1994 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Ilyad. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-10 12:17:12
[Demoscena] Dodano "Xeniusaurus Rex" z roku 2019 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2019-09-25 21:54:45
[Demoscena] Dodano "Strange Movements of Sandkings" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2019-09-25 21:52:44
[Demoscena] Dodano "Salvador" z roku 2018 dla komputera Autor: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2019-09-25 21:50:34
Więcej...
Nawigacja
GraviBots
GRAVIBOTS

Gdzieś w ściśle tajnym laboratorium prowadzono prace nad polem magnetycznym. Ich celem było stworzenie robota mogącego generować własne pole, co miało go uniezależnić od ziemskiej grawitacji. Liczne eksperymenty zostały w końcu uwieńczone sukcesem. Badania zakończono, ale została jeszcze jedna rzecz do zrobienia - porządek. W pomieszczeniach laboratoryjnych wciąż znajdują się starsze - teraz już zbędne - modele robotów. Trzeba się ich pozbyć i będzie to pierwsze zadanie najnowszego robota.

"GraviBots" to gra logiczna, w której sterujemy wspomnianym robotem. Naszym celem jest zniszczenie starszych modeli robotów poprzez skierowanie ich na kolce rozmieszczone w różnych miejscach planszy. Robot, którym sterujemy może swobodnie przeskakiwać z podłogi na sufit i odwrotnie. Starsze modele do podobnego skoku potrzebują pułapek grawitacyjnych, które wypychają je w górę lub w dół. Na każdej planszy część pułapek jest umieszczona na stałe, a pozostałe (zielone) można przenosić w inne miejsce. Każda przenośna pułapka może być użyta tylko raz. Starsze roboty chodzą dość bezmyślnie po planszy, odbijając się od ścian i wpadając w pułapki. Nie atakują nas, ale każdy kontakt z nimi jest śmiertelny. Taki sam efekt ma wpadnięcie naszego robota na kolce. Cała gra sprowadza się do takiego rozmieszczenia pułapek, aby utworzyć drogę prowadzącą do kolców.

Na początku trzeba się trochę oswoić z zasadami gry i przyzwyczaić do tego, że roboty chodzą po podłodze i po suficie. Kiedy już opanujemy zasady można zająć się właściwym zadaniem, które moim zdaniem jest dość łatwe. W grze nie ma limitu czasowego, a co 5 poziomów dostajemy hasło, więc ukończenie gry nie powinno stanowić problemu. Tym bardziej, że gra ma tylko 20 poziomów.

Grafika w "GraviBots" jest prosta, ale dzięki temu czytelna, co w tego typu grze jest istotne. Dźwięk to efekty w postaci terkotania beepera i bardzo dobre muzyczki na AY. Sterować można przy pomocy klawiatury, joysticka Sinclair lub Kempston. Wymagania sprzętowe to Spectrum z 48 kB pamięci. Grywalność "GraviBots" jest wysoka, ale obniżam ocenę ze względu na małą liczbę poziomów. Szkoda, że nie ma ich więcej, bo w obecnej formie gra wystarcza zaledwie na 2-3 wieczory.

Piotr "PopoCop" Szymański

GraviBots (C) 2014 Denis Grachev i Vasiliy Kostin

Grafika: 60%
Dźwięk: 80%
Ogólnie: 60%
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający


Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?