speccy.pl
Facebook Like


SPECCY.PL

[SPECCY.PL PARTY 2020.1]

[WIKI SPECCY.PL]
Polecamy

Polskie Komputery
KOMITET SPOŁECZNY KRONIKA POLSKIEJ DEMOSCENY
PIXEL HEAVEN 2020
AYGOR
Forum ZX Spectrum
Zawartość panelu chwilowo niedostępna
Archiwum plików ZX Spectrum
Nawigacja
Artykuły: Technikalia
Aktualizacja formatu .ay i archiwum muzyczne AYGOR [4274 czytań] [0 komentarzy]
Najbardziej znany, najpełniejszy format muzyczny dla ZX Spectrum, jego aktualizacja i rozszerzenie.

Analiza kodu gry ZX Spectrum na przykładzie Renegade [6991 czytań] [1 komentarzy]
Artykuł pokazuje kilka sztuczek związanych z analizą kodu gry

Kolorowanie gier dla ULA Plus [14944 czytań] [3 komentarzy]
Dla zainteresowanych graniem, tworzeniem gier, dem i innych programów w rozszerzonej palecie kolorów.

Kulisy powstawania emulatora FDD3000 [15465 czytań] [2 komentarzy]

Emulator FDD3(000) z początku wcale nie miał być emulatorem. Jak wiadomo, takiego emulatora po prostu nie da się napisać - więc po co próbować. FDD3000e miał być symulatorem stacji. Symulatorem, czyli czymś co z punktu widzenia użytkownika zachowuje się (niemal) dokładnie jak oryginalna stacja, ale tak naprawdę działający ‘po swojemu’. A prawdę mówiąc, symulatora też miało nie być, ale.........


Loadery według Kato, część 2: sztuka skracania. [4522 czytań] [3 komentarzy]
Mamy kolejne programy z funny loaderami od Kato. Ciekawsze, bo na 128K, wykorzystujące drugi ekran. Ale dalej mają 300 bajtów, lub mniej. To musi być ważna liczba. Co najmniej tak ważna jak 42 ;)

Loadery według Kato. [3471 czytań] [2 komentarzy]
Archiwum speccy.pl dostało od tajemniczego autora znanych spectrumowych użytków kilka jego programów z lat 88-90: Turbo Copy 80, PET Print, Extended CAT i Mons-Zeus Text Converter. Programy są warte obejrzenia, ponieważ mają zabawne, nietypowe loadery – inne od tych które zapamiętaliśmy z tamtych czasów. Można powiedzieć, że są to wersje reżyserskie ;)

[SAM] The Lyra 3 od kuchni, przyrządza Mat [7305 czytań] [0 komentarzy]
Autor: Mat of ESI

Pojawienie się forum speccy.pl oraz toczące się tam dyskusje - m.in. na temat programowania Sama Coupe postanowiłem napisać kilka zdań na temat tego, co siedziało wewnątrz naszego wydanego w 1993 roku dema The Lyra 3. Opis będzie oczywiście pobieżny, ale ma głównie pokazać, że bez wymyślnego wsparcia sprzętowego dla grafiki dało się jednak zrobić nieźle wyglądające produkcje.