speccy.pl
Facebook Like


SPECCY.PL

[SPECCY.PL PARTY 2020.1]

[WIKI SPECCY.PL]
Polecamy

PIXEL HEAVEN 2020
AYGOR
Forum ZX Spectrum
[PROGRAMOWANIE] Odp: [ZX81] Wyzwanie programistyczne nr 1 wysłana przez tooloud Dzisiaj o 11:58:40
[PROGRAMOWANIE] [ZX81] Wyzwanie programistyczne nr 1 wysłana przez Klaud Dzisiaj o 10:11:34
[RÓŻNOŚCI] Odp: Spójrzcie na YouTube... wysłana przez ZbyniuR Dzisiaj o 05:18:14
[RÓŻNOŚCI] Odp: Spójrzcie na YouTube... wysłana przez ZbyniuR Dzisiaj o 03:06:31
[POWITANIA] Odp: AmiCzar wita wszystkich wysłana przez damik Wczoraj o 23:16:02
[POWITANIA] Odp: AmiCzar wita wszystkich wysłana przez trojacek Wczoraj o 23:06:44
[POWITANIA] Odp: AmiCzar wita wszystkich wysłana przez damik Wczoraj o 22:20:50
[POWITANIA] Odp: AmiCzar wita wszystkich wysłana przez Roch Wczoraj o 19:42:43
Archiwum plików ZX Spectrum
[Demoscena] Dodano "speccy.pl party 2020.1 invitation rev2" z roku 2020 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: speccy.pl. Dodany przez Tygrys, 2020-01-07 22:43:41
[Demoscena] Dodano "Silence of the AY" z roku 1995 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Kriss, Drozol, Pyza, Bigyo. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-13 10:05:34
[Demoscena] Dodano "The Ravers Paradise" z roku ???? dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Maniu, Kriss, Angelo, RadXcellent, Pyza. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-10 12:45:43
[Demoscena] Dodano "Judgment Day 3" z roku 1993 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Muad'dib, Drozol. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-10 12:30:35
[Demoscena] Dodano "Coca-Cola Demo" z roku 1990 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Frank Dux. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-10 12:28:55
[Demoscena] Dodano "Constant II - The Second Voice Preview" z roku 1994 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Ilyad. Dodany przez Pyza^Illusion, 2019-11-10 12:17:12
[Demoscena] Dodano "Xeniusaurus Rex" z roku 2019 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2019-09-25 21:54:45
[Demoscena] Dodano "Strange Movements of Sandkings" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Joker. Dodany przez John Dalthon, 2019-09-25 21:52:44
Więcej...
Nawigacja
Artykuły: Technikalia
Aktualizacja formatu .ay i archiwum muzyczne AYGOR [3478 czytań] [0 komentarzy]
Najbardziej znany, najpełniejszy format muzyczny dla ZX Spectrum, jego aktualizacja i rozszerzenie.

Analiza kodu gry ZX Spectrum na przykładzie Renegade [6415 czytań] [1 komentarzy]
Artykuł pokazuje kilka sztuczek związanych z analizą kodu gry

Kolorowanie gier dla ULA Plus [14345 czytań] [3 komentarzy]
Dla zainteresowanych graniem, tworzeniem gier, dem i innych programów w rozszerzonej palecie kolorów.

Kulisy powstawania emulatora FDD3000 [13722 czytań] [2 komentarzy]

Emulator FDD3(000) z początku wcale nie miał być emulatorem. Jak wiadomo, takiego emulatora po prostu nie da się napisać - więc po co próbować. FDD3000e miał być symulatorem stacji. Symulatorem, czyli czymś co z punktu widzenia użytkownika zachowuje się (niemal) dokładnie jak oryginalna stacja, ale tak naprawdę działający ‘po swojemu’. A prawdę mówiąc, symulatora też miało nie być, ale.........


Loadery według Kato, część 2: sztuka skracania. [3939 czytań] [3 komentarzy]
Mamy kolejne programy z funny loaderami od Kato. Ciekawsze, bo na 128K, wykorzystujące drugi ekran. Ale dalej mają 300 bajtów, lub mniej. To musi być ważna liczba. Co najmniej tak ważna jak 42 ;)

Loadery według Kato. [2910 czytań] [2 komentarzy]
Archiwum speccy.pl dostało od tajemniczego autora znanych spectrumowych użytków kilka jego programów z lat 88-90: Turbo Copy 80, PET Print, Extended CAT i Mons-Zeus Text Converter. Programy są warte obejrzenia, ponieważ mają zabawne, nietypowe loadery – inne od tych które zapamiętaliśmy z tamtych czasów. Można powiedzieć, że są to wersje reżyserskie ;)

[SAM] The Lyra 3 od kuchni, przyrządza Mat [6711 czytań] [0 komentarzy]
Autor: Mat of ESI

Pojawienie się forum speccy.pl oraz toczące się tam dyskusje - m.in. na temat programowania Sama Coupe postanowiłem napisać kilka zdań na temat tego, co siedziało wewnątrz naszego wydanego w 1993 roku dema The Lyra 3. Opis będzie oczywiście pobieżny, ale ma głównie pokazać, że bez wymyślnego wsparcia sprzętowego dla grafiki dało się jednak zrobić nieźle wyglądające produkcje.