speccy.pl
Facebook Like


SPECCY.PL

[SPECCY.PL PARTY 2023.1]

[WIKI SPECCY.PL]
Polecamy

KOMITET SPOŁECZNY KRONIKA POLSKIEJ DEMOSCENY
PIXEL HEAVEN 2023
AYGOR
Forum ZX Spectrum
Zawartość panelu chwilowo niedostępna
Archiwum plików ZX Spectrum
Nawigacja
Invasion of the Zombie Monsters
INVASION OF THE ZOMBIE MONSTERS

To miał być romantyczny wieczór, który Ned i Linda chcieli spędzić tylko we dwoje. Niestety plany te pokrzyżował Wielki Demon porywając Lindę, a na dodatek grożąc, że podbije świat swoją armią zombie. Ale jeszcze nie wszystko stracone, bo oto księżyc zsyła na Neda magiczną moc, by mógł on stawić czoła siłom zła. Świeżo upieczony superbohater od razu rusza do akcji.

Tytuł "Invasion of the Zombie Monsters" kojarzy się z filmowymi horrorami z lat pięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Skojarzenie jest jak najbardziej prawidłowe, bo fabuła gry wyraźnie nawiązuje do wspomnianych filmów, ale na szczęście robi to z przymrużeniem oka. Zadaniem gracza jest przejście przez 5 etapów pełnych zombie (i nie tylko), pokonanie Wielkiego Demona i uwolnienie Lindy. Gra jest połączeniem platformówki i strzelaniny w bardzo tradycyjnym wydaniu - biegniemy w prawo eliminując wrogów, przeskakując przepaście, zbierając monety i bonusy. 100 monet da nam dodatkowe życie, a bonusy mogą nam równie dobrze pomóc co i zaszkodzić - warto więc zwracać uwagę na to co się zbiera. Na końcu poszczególnych etapów czeka nas pojedynek z większym wrogiem. Wrogowie ci są dość łatwi do przejścia, wystarczy zapamiętać sposób ich poruszania, unikać trafień i celnie strzelać. Wyjątkiem jest etap 3, na końcu którego nie ma bossa, a zamiast niego do akcji niespodziewanie wkracza trzecia strona, nie nastawiona bynajmniej do Neda przyjaźnie.

"Invasion..." nie zdobędzie żadnych nagród za oryginalność fabuły, ale słowa uznania należą się za realizację. Grafika jest znakomita - autorzy postanowili zrobić kolorową grę z poziomym scrollingiem i w pełni im się to udało. Wszystkie elementy scenerii oraz postacie są kolorowe i starannie narysowane. Przesuw ekranu odbywa się co 8 pixeli, ale nie pozbawia to gry dynamiki. Również do dźwięku nie można się przyczepić. Układ AY generuje wszystkie efekty i muzykę, której w grze jest sporo i została dobrze dopasowana do akcji na ekranie. Grać można przy pomocy joysticka lub klawiatury. Poziom trudności został ustawiony w sam raz - nie giniemy zaraz na początku gry, ale też i nie ukończy się jej przy pierwszym podejściu. Jedyne do czego mogę się przyczepić, to degradacja siły broni do najniższego poziomu po stracie życia. No i przydałby się wskaźnik energii bossa, żeby było wiadomo ile razy trzeba go jeszcze trafić.

Opisywana gra została wydana w 2010 roku, początkowo jako tytuł komercyjny, ale od pewnego czasu można ją legalnie ściągnąć za darmo. Cena wynosiła pierwotnie 14.95 euro i wg mnie gra była jej warta. Jest to bowiem bardzo dopracowany tytuł zapewniający mnóstwo świetnej zabawy. Najbardziej powinien przypaść do gustu osobom, które lubiły grać w "Ghosts'n'Goblins".

Według informacji na portalu World of Spectrum "Invasion of the Zombie Monsters" działa zarówno na Spectrum 48 jak i 128. Na tym ostatnim wszystko działa jak trzeba, ale w przypadku Spectrum 48 gra nie generuje dźwięku. Taki sam efekt daje załadowanie gry na Spectrum 128 w trybie 48 (sprawdzałem na emulatorach SPIN i SpecEmu). Z kolei na moim Spectrum+2 z DivIDE gra działała tylko po użyciu specjalnego patcha pokazującego menu 128.

Piotr "PopoCop" Szymański

INVASION OF THE ZOMBIE MONSTERS (C) 2010 RELEVO VIDEOGAMES
Grafika: 90%
Dźwięk: 90%
Ogólnie: 90%


Strona WWW gry: INVASION OF THE ZOMBIE MONSTERS
Gra do pobrania z World Of Spectruim
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?