speccy.pl
Facebook Like


SPECCY.PL

[SPECCY.PL PARTY 2020.1]

[WIKI SPECCY.PL]
Polecamy

Polskie Komputery
KOMITET SPOŁECZNY KRONIKA POLSKIEJ DEMOSCENY
PIXEL HEAVEN 2020
AYGOR
Forum ZX Spectrum
Zawartość panelu chwilowo niedostępna
Archiwum plików ZX Spectrum
Nawigacja
Ninja Twins. Going to Zedeaks
NINJA TWINS. GOING TO ZEDEAKS

ZX Spectrum to już dość wiekowy komputer i wydawać by się mogło, że coś takiego jak konwersje gier z innych platform sprzętowych zakończyły się dla niego w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Tak się na szczęście nie stało i spectrumowcy mogą nawet dziś zagrać w konwersje tytułów, ukazujących się obecnie na innych komputerach. Przykładem jest flashowa gra "Ninja Twins" z 2013 roku, która niedawno doczekała się swojej spectrumowej wersji.

"Ninja Twins. Going to Zedeaks" to gra logiczna polegająca na odpowiednim przesuwaniu Bliźniaków Ninja po planszy. Celem jest dotknięcie przez jednego z nich kufra ze skarbem. Wyjątkowość gry polega na tym, że sterujemy dwoma Bliźniakami jednocześnie, tzn. po wciśnięciu np. klawisza "góra" w górę przesuną się obaj Ninja. Planując kolejny ruch trzeba więc uważać, aby nie wpakować żadnego Bliźniaka na pułapkę, oraz by Bliźniacy nie zetknęli się ze sobą. Każdy z 25 poziomów gry, to plansza składająca się z bloczków zwykłych i specjalnych. Bloczki zwykłe to cegiełki tworzące ściany, podłogi i sufity planszy. Ograniczają one nasze ruchy, są nieruchome i niezniszczalne. Bloczki specjalne to np. skrzynki, które można przesuwać, kamienie kryjące w środku kolczaste pułapki, czy też teleporty. Bloczki specjalne trzeba umiejętnie wykorzystywać by dotrzeć do skarbu. Nie dotyczy to oczywiście pułapek, których trzeba unikać. Na przejście każdej planszy mamy określoną liczbę ruchów. Próbować można dowolną ilość razy, bo w grze nie ma liczby żyć. Nie ma też limitu czasowego, więc spokojnie można planować kolejne ruchy. Po przejściu każdego poziomu otrzymujemy kod dostępu, więc nie trzeba za każdym razem zaczynać gry od pierwszej planszy.

Od strony graficzno-dźwiękowej "Ninja Twins..." prezentuje się wyśmienicie. Grafika jest dopracowana i kolorowa, animacja płynna. W tle przesuwa się kilka warstw chmur - wygląda to świetnie, ale jak komuś nie przypadnie do gustu, to może włączyć nieruchome tło. Co jakiś czas możemy obejrzeć scenki przerywnikowe, w których Bliźniacy próbują wykraść skarb. Dźwięk to generowane przez AY efekty i świetna muzyka utrzymana w orientalnym klimacie. Zarówno efekty jak i muzykę można włączyć lub wyłączyć. Poziom trudności oceniam jako przeciętny. Nie jest to gra, którą przechodzi się od razu, ale też nie ma tu zagadek nie do rozwiązania. Ogólnie jest to znakomicie pomyślana i zrobiona gra, przy której można bardzo miło spędzić czas. Gdyby powstała w latach osiemdziesiątych, to mogłaby spokojnie zostać wydana jako tytuł komercyjny. Może nie full-price, ze względu na małą liczbę poziomów, ale na pewno jako tzw. budget game.

"Ninja Twins. Going to Zedeaks" do uruchomienia wymaga Spectrum ze 128 kB pamięci. Grałem na szarym +2 z divIDE i nie było żadnych problemów.

Piotr "PopoCop" Szymański

NINJA TWINS. GOING TO ZEDEAKS (C) 2014 SAM Style, Sand/Mayhem i NQ/Skrju

Grafika: 90%
Dźwięk: 80%
Ogólnie: 80%

Licencja Creative Commons Artykuł autorstwa Piotra "PopoCop" Szymańskiego został wydany na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe License.

sect0r
sect0r dnia 13.08.2014 17:03:29

Jak zwykle super recka. Dzięki.

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?