- Drukuj
- 03 Dec 2012
- Gra
- 4970 czytań
- 1 komentarz
Skąd pomysł na grę?
Oglądałem kiedyś taki film: They (z roku 2002) i wydawało mi się, że dałoby się zrobić z tego niezła grę. Oczywiście, musiałem najpierw kilka rzeczy przemyśleć. Najważniejsze było to, że ciemność jest niebezpieczna. Jako dziecko, panicznie bałem się ciemności (teraz to już nie panicznie - po obejrzeniu tego filmu), dlatego bohaterką miała być mała dziewczynka. Zamiast gromady stworków, jest jeden jedyny Yami (japońskie słowo, które oznacza zaciemnienie). Dodatkowo wprowadziłem duchy, które gaszą świece. Reszta elementów powstawała w czasie pisania gry...
Jak długo trwały prace?
Programowanie i optymalizacja kodu i użycia pamięci trwały 3 miesiące. Ponad rok temu zaczałem pracować nad koncepcją oraz opracowaniem metod zaimlementacji na Spectrumie w Borielowym Basicu. Z racji tego, że pracuję nad kilkoma projektami jednocześnie, to do Yumiko powracałem na kilka minut co kilka tygodni.
Jesteś zadowolony z tej gry?
Teraz, po wydaniu wersji z kilkoma poprawkami, to prawie jestem zadowolony (tzn. w wersji dla kolekcjonerów bedzie jeszcze intro, które wytłumaczy o co chodzi, dopiero po tym będę w pełni zadowolony), ale zapytaj mnie o to za rok. To jest w końcu moja dziesiąta gra na ZX-ie, więc musi to być coś specjalnego, co pokaże, że potrafie programowawać nie tylko gry typu puzzle ;), inaczej porzuciłbym ten projekt i robić coś innego. Po roku może inaczej będę na to patrzył. Optymizacja kodu nauczyła mnie trochę lepiej programować, a to już jest dużo warte. Jestem jednak zdania, przesadziłem z ilościa grafiki na początku i potem starałem się nie przekroczyć 31KB zajętośći RAM. W sumie to nie jest najgorsze, jeśli się jest zmuszonym walczyć o każdy bajt.
Jak widać w porównaniu z wersją Preview, dużo się zmieniło, nawet poprawiłem obrazek tytułowy.
Kiedy możemy spodziewać kolejnej części gry?
Yumiko in the Realm of Slenderman bedzie może gotowe w 2014 roku, bo jeszcze nie napisalem ani jednej linijki kodu, ale będzie zależało też jak dobrze bedzie sie sprzedawac wersja kolekcjonarska, o której wspomniałem wcześniej.
Dziękuję za rozmowę i już nie mogę się doczekać części gry!
Pełna wersja gry Yumiko in the haunted Mansion do pobrania ze strony autora.
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.
3.12.2012 o godzine 21-szej zabrala karetka pogotowia mojego Ojca do szpitala. Rozerwana Aorta na 10-ciu cm. Lekarze mu dala 30% szans na przezycie. Jesli tego nie przezyje, to prawdopodobnie skoncze z tym calym Retro i programowaniem.