- Drukuj
- 26 Jan 2023
- News
- 4975 czytań
- 0 komentarzy
Ukazał się kolejny numer periodyku Zin80. To już czwarty numer. Bez zbędnego wstępu zapraszam na lekturę artykułów:
- Krótka historia Z80 (autor: Steev)
- Kilka słów o ZX SPECTRUM NEXT, Część druga – od TK90X Do Nexta (autor: KWF)
- Historia pewnego zakupu (autor: KWF)
- TIMEX FDD (autor: JT)
- INTERFEJS STACJI DYSKIETEK DLA KOMPUTERÓW STANDARDU MSX (autor: Skoti)
- OPUS DISCOVERY po mojemu (autor: Maryjan)
- MIĘKKI POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI (autor: Dariusz „ZX Freeq” Malczewski)
- Wyższa Inteligencja. Jak powstawał C128 (autor: Daniel Koźmiński)
- Ilu bitowy jest dźwięk w ZX Spectrum? (autor: KWF)
- JAK ZACZĄĆ… BY SZYBKO NIE SKOŃCZYĆ. (autor: Dalthon)
- V6Z80P ZA MAŁO, ZA PÓŹNO (autor: mat/ESI)
- OLDSCHOOL DEMOMAKING, Część 4 (autor: mat/ESI)
- DLACZEGO NIE JESTEM GAMEREM (autor: mat/ESI)
- UNKNOWN REALITY (MSX2) (autor: tooloud)
- Drukuj
- 11 Nov 2022
- Gra
- 3310 czytań
- 0 komentarzy
Ogromna (i wciąż rosnąca) liczba spectrumowych gier jest źródłem rozrywki, ale i źródłem ciekawostek. Zapraszamy do lektury kolejnego ciekawego tekstu, którego autorem jest Popocop.
Zapraszamy do przeczytania kolejnej porcji ciekawostek dotyczących różnic w tych samych grach dla ZX Spectrum 48k i 128k. Autorem czwartej części jest popocop. Link do artykułu.
- Drukuj
- 05 May 2021
- Wywiad
- 5666 czytań
- 0 komentarzy
Janusz Gajewicz był znany głównie z oprogramowania dla ZX Spectrum wydawanych przez wydawnictwo KWCz w latach osiemdziesiątych. To na jego produktach całe rzesze młodzieży uczyło się ortografii, matematyki czy też robiło sobie tekst inteligencji. Zapraszam na wywiad do działu z artykułami.
- Drukuj
- 08 Jul 2020
- Gra
- 8182 czytań
- 0 komentarzy
Na ZX Spectrum ukazało się dziesiątki tysięcy gier. Wśród nich można odnaleźć bardzo ciekawe 'smaczki'. popocop zauważył i podzielił się nimi w najnowszym artykule MYDŁO I POWIDŁO, CZYLI RÓŻNE CIEKAWOSTKI O GRACH. Przyjemnej lektury!
- Drukuj
- 07 Feb 2020
- Gra
- 9652 czytań
- 0 komentarzy
W dzisiejszych czasach małe dzieci mają bardzo łatwy dostęp do komputerów, tabletów i smartfonów. Urządzenia te zapewniają mnóstwo gier i innych atrakcji dla kilkulatków. Czy ZX Spectrum może konkurować z nowoczesnymi gadżetami i dostarczyć dzieciom ciekawą zabawę? Tak, jeśli znajdziemy odpowiedni program. Jednym z nich jest The Shoe People. Zapraszamy na lekturę artykułu autorstwa popocopa!
- Drukuj
- 07 Nov 2019
- Gra
- 10400 czytań
- 0 komentarzy
Są gry, w których można spotkać efekty na borderze. popocop identyfikował kilka z nich a rezultaty poszukiwań zawarł w artykule PRZEKRACZAJĄC GRANICE, CZYLI GRAFIKA NA BORDERZE. Zapraszamy do lektury!
- Drukuj
- 09 Sep 2019
- Gra
- 10813 czytań
- 0 komentarzy
- Drukuj
- 28 Jun 2019
- Gra
- 11234 czytań
- 0 komentarzy
Strzelanki to bardzo liczny i jednocześnie różnorodny gatunek gier komputerowych. Można wydzielić w nim wiele podgatunków w zależności od kierunku przesuwu ekranu, rodzaju scenerii, widoku na miejsce akcji itp.
Niestrudzony popocop opisał jeden z typów sprzelanek. Zapraszamy do przeczytania artylułu o 'celowniczkach'!
- Drukuj
- 13 May 2019
- Bez kategorii
- 12075 czytań
- 0 komentarzy
Zwykle w wydaniach tej samej gry na różne komputery, temat muzyczny był ten sam, różnił się tylko brzmieniem chipu i czasem ilością utworów w grze. W niektórych tytułach, szczególnie takich które były autorskimi produkcjami (nie konwersjami z arcade) wydawca dał pełną swobodę muzykom, dzięki czemu w wydaniach na różne platformy, słuchamy całkiem innych kompozycji, różnych lub tych samych autorów. Zapraszamy do przeczytania artykułu na ten temat, którego autorem jest Abrimaal, twórca AYGOR
- Drukuj
- 05 May 2019
- Recenzja
- 11217 czytań
- 0 komentarzy
W latach osiemdziesiątych i wczesnych dziewięćdziesiątych, daną grę wydawano zwykle dla wielu popularnych wtedy komputerów. Poszczególne wersje były często prawie identyczne - ten sam scenariusz, postacie i obszar gry. Jedyną różnicą była oprawa graficzno-dźwiękowa, która wynikała z różnych możliwości sprzętowych. Weźmy na przykład grę Bruce Lee. Wydano ją dla mnóstwa komputerów, ale jeśli grałeś w jedną wersję, to od razu rozpoznasz też inną. To samo można powiedzieć o takich tytułach jak Beach Head, Cybernoid, Operation Wolf, Spy Vs. Spy i wielu innych.
Ale czasami wspomniana wyżej reguła była łamana. PopoCop w swoim artykule przybliża gry, które mimo noszenia tego samego tytułu, są inne na różnych komputerach.
Ale czasami wspomniana wyżej reguła była łamana. PopoCop w swoim artykule przybliża gry, które mimo noszenia tego samego tytułu, są inne na różnych komputerach.